14 Ekim 2010 Perşembe

Kayısı Tatlısı




Anadolumuzun doğal, katkısız ve evdeki malzemelerle yapılan yemek ve tatlılarına bayılıyorum. Anadolu insanı, yazın bahçesinde yetiştirdiği kayısı, üzüm, elma, erik... vb. meyveleri kurutarak saklayıp, kışın sağlıklı olarak tüketiyor. İşte Kayısı Tatlısı da bunlardan biri, benim ilave ettiğim pekmez ile birlikte doğal, sağlıklı, içiniz ısıtacak nefis bir lezzet. Güneşte kurutulmuş nefis Malatya Kayısısı, miss gibi pekmezi ve vitamin deposo cevizi ile şahane bir tatlı.

Malzemeler:
  • 20 adet 'Gün Kurusu' kayısı
  • 2 çay bardağı su
  • 4 çorba kaşığı şeker
  • 2 çorba kaşığı pekmez ( isteğe bağlı )
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • 1 çay bardağı ceviz içi


Yapılışı:

Kuru kayısılar 10 dak. kadar ılık suda bekletilerek temizlenmesi sağlanır ve iyice yıkanarak pişirme kabına tek sıra halinde dizilir, üzerine 1 çay bardağı su ilave edilere kısık ateşte suyunu çekene kadar haşlanır. 
Ardından toz şeker, pekmez, tereyağ ve tekrar bir çay bardağı su da eklenerek çok kısık ateşte pişirilir, şerbetini tam çekmeden hafif şireli kalacak şekilde ocaktan alınarak soğumaya bırakılır.
Soğuduktan sonra üzerine iri kıyım ceviz içi serpilerek servise sunulur.

Not: Eğer kayısılarınız yeterince yumuşak ise ( ki paketlenmiş olarak satılanların çoğu yumuşak oluyor.) O zaman şekerini ilave etmeden önce haşlamanıza gerek yok. 

Afiyet Olsun.

6 yorum:

  1. Ben bu gunkurusunu tatli niyetine sadede yiyorum. Nasil guzel bir tadi var. Misafirler icinde tatlisi uygun olur tabii. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. gerçekten şifa kaynagı bir tatlı.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Hem sağlıklı hem de güzel olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Bu tarifi kime yaptıysam herkes çok beğendi ve tarifini istedi. Ama ben içine kaymak ve fındık sıkıştırdım. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, iyi yapmışsınız arada ben de sıkıştırıveririm gerçekten öylesi daha güzel oluyor, ellreinize sağlık.

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))