25 Nisan 2012 Çarşamba

Ev Yapımı Tulum Peyniri


Kendime söyleyecek söz bulamıyorum :)) Hayatında peynir yemeyen ben... ve bu gün blogumda yayınladığım  4. peynir tarifim :)) (Diğer tariflerim burada )
Tulum peynirini yeni yayınladım ancak son bir iki aydır hemen hemen her hafta sonu yapıyorum çünkü eşimden özel sipariş alıyorum :) 

Malzemeler:

  • 2 lt. süt
  • 2 çorba kaşığı sirke
  • Kaya tuzu ( salamuralık - turşuluk tuz  )
Yapılışı:

Süt bir tencereye alınarak kaynatılır ve kaynamaya başlayınca 2 çorba kaşığı sirke ilave edilerek sütün kesik kesik olması sağlanır bu şekilde 3 - 4 dak. daha kaynatılarak peynirin ve yeşilimsi suyun ayrışması sağlanır. Sonra tencere ocaktan alınarak bir kenarda ılınması beklenir hafif ılıyınca peynirimiz temiz bir bez torbaya alınarak iyice suyu sıkılarak biz süzgecin üzerine alınır ve üzerine bir ağırlık konarak 10 dak. kadar suyunu tamamen süzdürmesi sağlanır. 

Suyu süzüldüğünden emin olunan peynir bez torbadan alınarak bir kasede ufalanır ve yeteri kadar kaya tuzu ilavesiyle harmanlanarak tekrar bez torbaya konur ( bu aşamada kalın bir tahta kaşıkla ya da tahta tokmakla bastırılarak iyice sıkıştırılıp) üzerine tekrar bir ağırlık konarak bir iki saat kadar bekletilerek peynirimiz hazırlanır.

Süre sonunda peynirimiz torbasından çıkarılarak soframızda yerini alabilir :) Yanında sıcak ekmek, zeytin ve çayı da unutmayalım.

Peynirin ikinci aşamada bez torba yerine varsa küçük bir plastik kaba da bastırabilirsiniz. Ayrıca peynirin daha dayanıklı olması için kaya tuzu kullanmanız gerekir, normal sofralık tuz erken bozulmasına yol açabilir. Ancak bir iki gün içinde bitirecekseniz normal sofralık tuz da kullanabilirsiniz. ) 

Afiyet Olsun.




20 yorum:

  1. vallahi bravo buketciğim. benim de deneyesim var sayende. eline sağlık hazır sütmü kullandın diğer sütten mi onu merak ettim ben. bir şey daha sormak istiyorum hemen aynı gün hazır oluyormu yani bir süre beklemesi gerekmiyormu cevaplarsan sevinirim sana kolay gelsin afiyet şeker olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      Ben bu peyniri fazla bekletmeden yapıyorum ama zamanım olursa sabahtan akşama kadar ya da bir gün ağırlığın altında beklettiğim zamanlar da oldu eğer beklerse daha sıkı peynir oluyor, kaya tuzu kullanıldığı sürece soğuk bir yerde bekleyebilir sanıyorum. Ayrıca hazır market sütü kullanıyorum ama yağlı bir köy sütüyle daha da güzel olur her halde :)

      Sil
  2. merhaba lezzet hane :) tariflerine bakıp hemen çıktım yorum bırakamadan çünkü yogurtla yapılan peynir çok ilgimi çekti hemen dediğin gibi yaptım ama daha süzmedim bakalım nasıl olucak
    ayrıca madem sen yemiyorsun bi eşine sorarmısın aynı tulum peyniri tadındaysa bende deniycem çünkü erzincan tulum peynirine bayılırım nasıl yemezsiniz ya:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, eşime sordum hem de defalarca ' tuluma benzemiş mi diye ' ' evet aynı, çok güzel' dedi, ben onun yalancısıyım :))
      İnşallah, yoğurtla yapılan da damak tadınıza uyar, teşekkür ederim :)

      Sil
    2. uzum sirkesi elma sirkesi

      Sil
  3. En kısa zamanda denemeyi çok isterim..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, denemenizi tavsiye ederim :)

      Sil
  4. Yogurtla yapilan tarifinizi Mavii nin sayfasinda gorup oradanda sizin sayfaya geldim..cok ilginc..ellerinize saglik..bu hafta aksilik olmazsa hem yogurtla yapilani hemde tulum peynirini deneyecegim..umarim becerebilirim.Paylasim icin cok tesekkurler..sevgiler Canada dan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, denemenizi tavsiye ederim, hoşçakalın :)

      Sil
  5. Biraz geç oldu ama bendende bir tulum tarifi vereyim. http://artizanpeynirci.blogspot.com.au/2011/07/tulum-peyniri.html

    YanıtlaSil
  6. taze peynirin hemen tüketilmemesi gerekir diye biliyorum . sizin tarifiniz de hemen sofranızda yerini alabilir diye yaziyor. bir sakıncası yok mu acaba ? yani hemen tüketilebilir mi?

    YanıtlaSil
  7. merhaba . tarifinizi denemek istiyorum fakat bir sorum olacak . bildiğim kadarıyla taze peynirin belli bir süre beklemeden tüketilmesi sakıncalıdır. tarifinizde sofranızda hemen yerini alabilir yazıyor. ne kadar beklememiz gerekiyor acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşim yedi bişey olmadı :))
      Ben hayatımda peynir yemediğim için böyle bir bilgim de yok ama sayısını hatırlamadığım kadar çok yaptım ve peyniri bir ağırlığın altında ( su bidonu, taş ...vs. ) bekletip iyice suyunu süzdürdükten sonra lezzeti daha da artıyor yani en az 15 dak. bekletiyorum sonra sofrada hemen yerini alıyor, yiyenlere bişey olmadı :)

      Sil
    2. sağlık Bakanlığı Temel sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Turan Buzgan, taze peynirin tüketilmemesi gerektiğini bildirdi.
      Buzgan, Brusella hastalığının hayvanlardan insanlara süt ve süt ürünleri yoluyla bulaşan, önemli bir halk sağlığı sorunu olduğunu söyledi. yani ya çok kaynatıp hazırlayacaksınız yada en az 2 2,5 ay difrizde muhafaza edip kullanıcaksınız karar size kalmış ama hastalığın nedeni iyi kaynatılmayıp hazırlanan peynirdir yani siz yapmışsanız ve iyi kaynattığınızdan eminseniz rahatlıkla tükete bilirsiniz

      Sil
    3. Uyarınız için teşekkür ederim, ben sütü iyice kaynatıp daha sonra kestiriyorum, kaynatılmadan sadece mayalanacak dereceye kadar ısıtılıp mayalandırılan peynirlerde brusella tehlikesi oluyor. Nitekim piyasa peynirlerinin çoğu kaynatılmadan yapılıyor o nedenle bu peynir onlardan daha sağlıklı.

      Sil
  8. İşte bu tarifi arıyordum teşekkürler ve selamlar

    YanıtlaSil
  9. Merhaba ben tarifinizi denedeim ama sirkeyi kattiktan sonra kesilme olmadi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye ki, bilemedim benim süt hep kesiliyor, az mı geldi acaba bir de sirke yeine limon suyu deneyin, o da aynı işi görür, üzüldüm :(

      Sil
    2. Bende az önce denedim şu an ağırlık altında bekliyor :) Aynı durum bende de oldu kesilme olmayınca azıcık daha sirke ekledim hemen kesildi.

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))