4 Mayıs 2010 Salı

Su Muhallebisi

Su Muhallebisini seneler önce küçükken :) bir yakınımızdan duymuştum ve sütsüz bir muhallebinin asla güzel olamıyacağını düşünmüştüm. ( demek ki ben küçükken bile yemek analizleri yapıyormuşum:)
Ama geçen gün evde süt kalmayınca ve ben de markete gitmeye üşenince aklımın bir köşesinde kalan Su Muhallebisini denemek istedim. Keşke daha önce deneseymişim :) Şimdiye kadar taddığım en hafif tatlıydı.
( İnternetten bir kaç tarif araştırdım ancak Su Muhallebisi adı altında yayınlanan tatlıların çoğu süt ile yapılıyordu :) O nedenle ben kendi tarifimi uydurdum.
Malzemeler:
  • 5 su bardağı su
  • 1 su bardağı nişasta
  • 1,25 ( 1 +1/4 ) su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı gül suyu

Üzerine : Tarçın ya da pudra şekeri

Yapılışı:

Su, nişasta ve şeker bir tencereye alınarak sürekli karıştırılmak kaydıyla muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir. Ocaktan alır almaz 1 tatlı kaşığı gül suyu ilave edilerek karıştırılır ve daha sonra ıslatılmış kaselere paylaştırılır ve en az 1 saat buzdolabında bekletilir.

Servise sunulacağı zaman ters çevrilerek tarçın ya da pudra şekeri serpilerek ikram edilir.

Afiyet Olsun.

30 yorum:

  1. adını çok duydum ama hiç tadına bakmadım bende ...

    YanıtlaSil
  2. Küçükken annemizin yaptığı ve severek yediğimiz hafif bir tatlı. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık ,çok güzel olmuş ...

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Çok sevdiğim bir muhallebidir.Hiç denemedim.Tarifinizi not aldım.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş olmuş,çok severim.Ellerine sağlık.Sevgilerrrrr....

    YanıtlaSil
  7. Çok sevdiğim bir tatlı..Gorunuşu de harika.Ellerinize saglık.Sevgiler.Aida

    YanıtlaSil
  8. Çokk güzel bir tatlı :) şimdilik pişirirum ama suyu felan çok tatlı gerckten :) bende boyle kolay bir tarif arıyordum iyikide yazmışsın ellerine saglık ttlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, umarım pişince de damak tadınıza uyar, teşekkür ederim.

      Sil
  9. Merhaba,bu güzel tarifinizi bugün yaptım bir etkinliğe yolladım tabiki linkinizle beraber....Çok teşekkürler sevgiler...

    http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2013/01/yumurtasz-ve-sutsuz-etkinlige-su.html

    Gelibolu17

    YanıtlaSil
  10. 1 saattir dediğiniz gibi sütsüz su muhallebisi arıyorum sayfanızı bulmadan önceki yorumum aynen şuydu "nasıl su muhallebisi bunlar hepsinde süt var" şimdi mutfağa girip tarifinizi deniycem biraz değişiklik yapabilirim belki ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) inşallah siz de beğenirsiniz , afiyet olsun.

      Sil
  11. çocukken ilkokulumuzun önünde seyyar muhallebiciden yerdik.ama gül suyu şerbetliydi.buna birde şerbet eklesek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsterseniz ocaktan alır almaz gülsuyu ilave edin ve karıştırın benim yaptığım gibi :)

      Sil
  12. çocukken okul önündeki seyyar muhallebiciden yediğim tadı arıyorum.gül suluydu.bu tarifede gül suyu döksek..

    YanıtlaSil
  13. Vallaa kaç saattir su muhallebisi arıyorumm , ama hep tariflerde süt var güya su muhallebisi :D sütüm olmadığı için suyla belki olabilir diye düşündüm tariflerde göremeyince artık kendim uydurcaktımkiiiii senin tarif karşıma çıktııı ve yaptımm muhteşem olduuu yalnız ben gül suyu yerine pudra şekeri ve vanilya ekledim kekimin üstüne döktümmmm :DD teşekkürlerrrr

    YanıtlaSil
  14. Vallaa kaç saattir su muhallebisi arıyorumm , ama hep tariflerde süt var güya su muhallebisi :D sütüm olmadığı için suyla belki olabilir diye düşündüm tariflerde göremeyince artık kendim uydurcaktımkiiiii senin tarif karşıma çıktııı ve yaptımm muhteşem olduuu yalnız ben gül suyu yerine pudra şekeri ve vanilya ekledim kekimin üstüne döktümmmm :DD teşekkürlerrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) beğenmenize çok sevindim :)
      pudra şekeriyle de çok güzel olmuştur, afiyet olsun.

      Sil
    2. cemile yıldız3 Mart 2014 15:15

      Eskiden seyyar satıcılardaki aldığımız muhallebi tadını alamıyorum kaç defa denediysem olmadı şimdi kalkıp yine deniycem bide bişey sorucam buğday nişastası olurmu ve gülsuyu yerine gıda boyası koyup renklendirsem olurmu

      Sil
    3. Ben de zaten buğday nişastası kullandım, mısır nişastası daha cıvık oluyor, ayrıca isteğe bağlı olarak pembe rengi vermesi için çok az kırmızı gıda boyası kullanılabilir gül suyu kullanıp kullanmamak da size kalmış ama Osmanlı Saray mutfağı lezzetini yakalamak istiyorsanız bence gül suyu da kullanmalısınız, şimdiden afiyet olsun umarım beğenirsiniz.

      Sil
  15. Merak ettiğim bir şey var dolaptan çıkarınca çok şaşırdım o nasıl öyle kalıp halini almış yaa :D muhteşem görünümü vardı jole gibiydi.acaba bunu nişastamı yapıyor ? sütlü tariflerde un yerine nişastamı koysak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet pürüzsüz ve kalıp gibi şekl almasını nişastaya borçluyuz, sütlü tatlılarda da özellikle de tavuk göğsünde dilimlerken yayılmaması için nişasta iyi sonuç veriyor, benden söylemesi :) Beğendiyseniz ne mutlu :)

      Sil
  16. Vallaaa tavuk göğsündeee en şikayet ettiğim şeydiii dağılmasııı çok çok makbulee geçtiiii teşekkürlerrrrrrr :::))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim umarım işinize yarar, kolay gelsin, afiyetle... :)

      Sil
  17. Boyle tirtikli plastik kaplarda satilirdi okullarin onunde.. bir pembesi bir beyazi vatdi. Pembesi gul suluydu.. nostalji oldu teaekkurler...

    YanıtlaSil
  18. Dolaba koydum soğusun diye içine muz çilek doğradım bide piştikten sonra bi tane vanilya ile karıştırın daha lezetli oluyo

    YanıtlaSil
  19. ellerinize saglik çocukken çok sevdigim bi tatliydi o gul kokusu inalimzaz guzeldi animsadim daha tarifi okur okumaz en kisa zamanda yapip çocuklarima bu güzel tatliyi tattiracagim sevgiler

    YanıtlaSil
  20. ellerinize saglik çocukken çok sevdigim bi tatliydi o gul kokusu inanilmaz guzeldi animsadim daha tarifi okur okumaz en kisa zamanda yapip çocuklarima bu güzel tatliyi tattiracagim sevgiler

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))