27 Şubat 2009 Cuma

Çiğ Köfte ( Etsiz )

Son zamanlarda her köşe başında bir Çiğ Köfteci açılır oldu ben de çok severim ama dışarda satılan ve hele de pişmeyen bir ürünün temizliği konusunda ciddi şüphelerim var. Biz de eşimle kendi çiğ köftemizi kendimiz yapmaya karar verdik. Hatta meşhur çiğ köfte leğeninden bile aldık:) Şimdi hemen hemen onbeş günde bir, canımız isterse haftada bir çiğ köfte yapıyoruz ve bol bol yiyoruz. Gerçekten dışarda satılanlardan çok daha temiz ve çok daha lezzzetli oluyor. Çiğ Köfte söz konusu olunca LezzetHanemizde usta başı eşim ben de yamak oluyorum :) Sonunda çiğ köfte yemek olunca bu işi zevkle yapıyorum :)


Malzemeler :
  • 3 su bardağı köftelik bulgur
  • 2 iri kuru soğan
  • 1 baş sarımsak
  • Yarım demet maydonoz
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 2 çorba kaşığı dom. salçası
  • 1 çorba kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı isot (Urfa biberi )
  • 1 çorba kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı çemen tozu
  • 1 çorba kaşığı sumak
  • 1 çay bardağı nar ekşisi
  • 1/2 limon suyu
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • Tuz, Karabiber
Yapılışı:
Bulgurumuz çiğ köfte leğenine dökülür ve üzerini geçmiyecek kadar sıcak su ile ıslatılır ve ağzı kapalı olarak 5 dak. bekletilir. Bu arada soğan, sarımsak soyulur ve rendenin ince tarafıyla rendelenir. Bulgur yumuşayınca içine rendelenen soğan ve sarımsak, domates ve biber salçaları ve tuz dahil diğer bütün baharatlar ilave edilerek ova ova iyice yoğrulur. Hamur kıvamına gelip bulgurlar iyice ezilince nar ekşisi, limon suyu ve zeytin yağı ilave ederek yoğurmaya devam edilir en son da ince kıyılmış maydonoz da eklenerek son kez karıştırılır ve ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp parmaklarııızla sıkılarak şekil verilir ve servir tabağına dizilir.

Yanında kıvırcık, ayran ve benim özel sosum eşliğinde servis yapılır.
Özel Sos: 2 çorba kaşığı nar ekşisi, 1 çorba kaşığı limon suyu ve 1 tatlı kaşığı sumak ile iyice karıştırılır.
Afiyet Olsun.

16 yorum:

  1. bak şimdi bu bana yapılır mı hasta hasta :)

    canım ellerine sağlık.çok güzel görünüyor.
    bazen bende yapardım gençliğimde:)

    haşlanmış patates rendeliyordum 2 veya 3 tane.aynı etle yapılmış lezzeti oluyordu

    afiyet olsun size :)

    YanıtlaSil
  2. OHHHH CANIM ÇEKTİ ŞİMDİ.HİÇ DAYANAMAM....ÇOK SEVERİM.BEN DAHA KOLAYIN KAÇIYORUM BUKETCİM.BULGURU ISLATIP,SALÇA VE LİMON SUYU EŞLİĞİNDE HAZIR PAKET ÇİĞKÖFTE HARCINI DA EKLEYİP İYİCE YOĞURUYORUM.MAYDANOZ VE YEŞİL SOĞAN TAKVİYESİYLE İŞ TAMAM....AMA SENİN SOSUNU MUHAKKAK DENEYECEĞİM.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuş.eline sağlık...

    YanıtlaSil
  4. selam arkadaşım.,sayfanıza geldim ve gördüğüm 2 lezzet.daha doğrusu sevdiğim.tarçınlı şeker ve çiğ köfte.inanmazsın belki ama tarçınlı şekerim mevcut ve kahve ile kullanırım ben de eşime alıştırdım.bazan otururken,seninkinken getirsene der.ben de anlarım tabi,kahve-tarçınlı şeker.ama çiğ köfteyi de ben ondan alıştım.ben egeli,oda doğulu olunca,ister istemez alışıyor insan.amaklarine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. mmmmmm harika görünüyor..
    resmen canım çekti fena halde

    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. buketciğim ellerine sağlık....benimde babam harika yapardı şimdi elini bana verdi bende yapıyorum...etsizi dahada sağlıklı bence...ellerine sağlık canım...iyi hafta sonları....

    YanıtlaSil
  7. Selaaaam,
    Benim blogumda da etsiz çiğköfte tarifi var. İstersen bir göz at. Etsiz çiğköfteye bayılıyorum ölüyorum bitiyorum. Senin tarifini de çok beğendim. Ellerine sağlık, muhteşem bir görüntü muhteşem bir tat:)

    YanıtlaSil
  8. sa.Canım kaç gündür bende yapmayı düşünüyordum.karşımda görünce yani ne yapayım bilmemkiyapmak lazım.afiyet olsun canım.A.E.O.

    YanıtlaSil
  9. ÖNCELİKLE MAŞALLAH VEDE ELLERİNİZE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR...

    YanıtlaSil
  10. Ne iyi bir fikirmiş.. afiyetler olsunn :)

    YanıtlaSil
  11. enfes olmuş ellerinize sağlık.bu da yenir yani süpersin.

    YanıtlaSil
  12. Kıvırcığın arasına koyup birde üzerine limon sıkıcaksın tamamdır :))

    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. bende yapıyorum patatesde ekleyip Ankara da evlerdede gelen misafire hemen bi çiğ köfte yoğrulur canım memleketimin insanı çok misafir perverdir

    YanıtlaSil
  14. ya ben istememe rağmen bir türlü yiyemiyorum çok acı böyle yapılışını öğrendik az acılı yapar yerim belki sağol etsiz olması da ayrıca hoşuma gitti ki çiğ et bana biraz tuhaf geliyordu

    YanıtlaSil
  15. etsiz ! cok uzuluyordum etli cig kofteyi yiyemiyorum diye , ne guzel artik bende cig kofte yiyebilirim

    YanıtlaSil
  16. 9 kişilik çiğköfte yapmak istiyorum bana yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))