9 Ekim 2010 Cumartesi

Ekşi Soslu Levrek


Aslında ben, balığı üzerine limon sıkarak yemeyi sevmeyenlerdenim :) ancak son zamanlardaki keşfim, bu ekşi sos sayesinde özellikle büyük balıkları ve hatta tavuk etini son derece hafif olması nedeniyle bu şekilde yemeyi tercih ediyorum. Alabalık, levrek ve özellikle somon balığını uzun süredir hep bu yöntemle pişriyorum. Balığın en lezzetli ve hafif hali olduğunu düşünüyorum. ( Daha önceki Ekşi Soslu Piliç tarifim burada )

Malzemeler:
  • 1 adet Levrek ( yada diğer büyük balıklardan )
  • 1 kahve fincanı su
Ekşi sos için:
  • 1/2 limon suyu
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağ
  • Yarım kahve fincanı su
  • Tuz
Yapılışı:
Temizlenmiş ve iyice yıkanmış balığımızı ortadan ikiye keserek ( çevirmesi kolay olsun diye ) teflon tavamıza alıyor ve üzerine 1 kahve fincanı su ilave ederek kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Yaklaşık 5 dak. sonra ( isteğe göre ki ben mutlaka yapıyorum ) balığın üzerindeki derisi kabarmş oluyor ve soyarak alıyoruz ( son derece basit kendiliğinden soyuluyor ). Ardından tekrar pişirmeye devam ediyoruz.
Diğer tarafta yarım limon suyu, yarım fincan su, zeytinyağ ve tuz karıştırlarak ekşi sosumuzu hazırlıyoruz.
Hafif suyunu çekmekte olan balığımızın üzerine dökerek 2 dak. daha sosuyla özleşmesini sağlayarak ocaktan alıyoruz.
Balıklarımızı servis tabağına alarak üzerine tavada kalan sosumuzdan gezdirip, istediğimiz malzemelerle süsleyerek servise sunuyoruz. ( Ben kuru soğan, nane ve kekik serperek süslemeyi tercih ettim. )

Afiyet Olsun.



4 yorum:

  1. Çok güzel, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık. Hayırlı hafta sonları.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. İŞtah açıcı,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))