28 Ağustos 2010 Cumartesi

Pratik Prefiterol

Orjinal tarifini yapacak zamanımız olmayıp da pratik yöntemlerle aynı lezzetti yakalamaya çalıştığımız tariflere 'yalancı' deriz ya hep...:) benim bu nefis tatlıya yalancı demeye dilim varmadı :)
Malzemeler:
  • 1 pkt. tuzsuz etimek
  • 1 lt süt
  • 1,25 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 pkt vanilya
Üzeri için :
  • 2 su bardağı süt
  • 1 pkt. hazır çikolata sos karışımı
Yapılışı:
İlk olarak etimekleimizi iri parçalar halinde kırıp ( ben dörde bölüyorum ) bir kenara alıyyoruz.
Diğer tarafta süt, şeker, un ve vanilya karıştırılarak muhallebi kıvamında pişiriyoruz. Ocaktan alır almaz (sıcakken ) içine kırdığımız etimekleri ilave ederek iyice karıştırıyoruz. Etimeklerin her tarafına muhallebinin bulandığından emin olunca, ıslatıp suyunu süzdüğümüz borcama düzgünce yayıyoruz.
Ardından 2 su bardağı süt ile hazır karışım çikolata sosumuzu pişirip yine sıcak sıcak borcama yaydığımız kaşışımın üzerine döküp düzeltiyoruz.
İlk sıcaklığı geçtikten sonra buzdolabına alarak soğuyana kadar bekletiyoruz.
Soğuk soğuk, dilimleyerek, servise sunuyoruz.
Afiyet Olsun.

12 yorum:

  1. Cok güzel olmus canim...
    Mutlaka denicem.

    Ellerine saglik.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Nefis bir sey. Ben de denemeliyim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. dediğin gibi pratik ve lezzetli gözüküyor..ellerine sağlık..Aklımda, deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  4. Nefis gözüküyor,ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Çok pratik bir tarif...Deneyecegim.Sevgiler.Aida

    YanıtlaSil
  6. Bayılıyorum böyle tatlılara:)
    Hem pratik hem leziz.Ellerinize,gönlünüze sağlık..
    Muhabbetle

    YanıtlaSil
  7. çok güzel ve pratik olmuş.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Seni beğeniyorum :) çok pratik bir tatlı olmuş,tam benlik :)ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Harika görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık buket.bende yaparım cokta sevilir.tarifte tek değişik olan krem şanti eklıyorum sosuna..nefiss.:)

    YanıtlaSil
  11. Oldukça pratik olmuş, etimekle yapılan tatlılar lezzetli oluyor, eminim bu tatlı da lezzetlidir. Bitgün bende deneyeceğim. Ellerinize sağlık...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Buket, bu tarifin çok benzeri bende de var. Hep yapayım diyorum unutuyorum. Gerçekten çok çok lezzetli oluyor. Ellerin dert görmesin. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))