12 Ekim 2010 Salı

Aromalı Kahveli Kurabiye

Her ne kadar diyet yapmaya çalışsam da çayı yanında atıştırmalık bişeyler olmadan içememe bahanem :) beni çeşitli kurabiyeler yapmaya yöneltiyor, çaylı, baharatlı, kepekli ... derken bir de 'aromalı kahveli kurabiye' çıktı. Ben fındık aromalı kahveyi tercih ettim gayet güzeldi.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı kepekli un
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 pkt. aromalı kahve ( tek içimlik pkt. )
  • 1 pkt. kabartma tozu
  • 1 pkt. vanilya
  • Kayısı çekirdeği ( üzerine )

Yapılışı:

Un, pudra şekeri, vanilya, pudra şekeri, aromalı kahve ve kabartma tozu karıştırılır ardından sıvıyağ ilave edilerek hamur yoğrulur.Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak yuvarlanır ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilerek üzerlerine birer tane kayısı çekirdeği batırılır ( fındık, fıstık ... da olabilir ) Daha sonra önceden ısıtılmış 180 der. fırında beyaz kalacak şekilde 10dak. kadar pişirilir. ( Kurabiyeler tam pişmeden, çatlamaya başlayınca fırından çıkarılacak kendi sıcaklığı ile pişecek )

Not : Kepekli un kullanmanız şart değil, ben biraz daha sağlıklı olması için 2 su bardağı kadarını kepekli un kullandım.

Çay, kahve eşliğinde servise sunulur.

Afiyet Olsun.

4 yorum:

  1. ellerine sağlık nefis olmuş çokta iyi fikir doğrusu

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor,kahvemin yanına alıyorum bir tane :)

    YanıtlaSil
  3. Sıvıyağ,az pudra şekeri,kepekli un daha sağlıklı olmasını sağlamış..Ellerinize sağlık.Sevgiler.Aida

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))