11 Eylül 2012 Salı

Tam Tahıllı Tuzlu Kurabiye


Daha önce bahsetmiştim eşimin bir torba karışık tam tahıllı unla gelip, bu unu pişirmeyi yasakladığından ve benim ne yapıp edip ekmek yaptığımdan :))
 
Şimdi de sırada kurabiye yapmak vardı... hayır amacım kurabiye yapmak, bu unlardan nasıl bir lezzet çıktığını merak ettiğimden değil... gerçekten :P..... ben eşimin çiğ un yemesine dayanamıyorum :))))
 
 
Malzemeler:
  • 1su bardağı tam buğday unu
  • 1 su bardağı karışık tam tahıllı un ( yulaf, çavdar, keten tohumu karışımı )
  • 1 su bardağı normal un
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta ( sarısı üzerine )
  • 1 çay bardağı yoğurt suyu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 pkt kabartma tuzu
  • Çörekotu ( üzerine )

Yapılışı:

Buğday unu, karışık tahıllı un, tuz ve kabartma tozu karıştırılır üzerine yoğurt suyu ( bol sulu yoğurt da olabilir ) , sıvıyağ ve yumurtanın akı ilave edilerek azar azar normal un ilavesiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğrulur.
 
Hamurdan cevizbüyüklüğünde parçalar alınarak yuvarlanır ve simit şekli verilerek yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülüp çörekotu serpilerek önceden ısıtılmış 180 der. fırında kızarana kadar pişirilir.
 
Meyve suyu ya da çay eşliğinde servise sunabilirsiniz.
 
Afiyet Olsun.









6 yorum:

  1. ellerine sağlık canm..
    kurabiyelerin lezzeti fotoğraftan belli:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. çok güzel ve besleyici bir kurabiye.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. nefis olmuş her halinden belli ellerine sağlık..Eşin kurabiyeleri görünce üzüldümü sevindimi bilemedim ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      Önce üzüldü, 'bitiriyosun benim unumu' diye sonra tadına bakınca sevindi :))

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))