11 Temmuz 2012 Çarşamba

Karışık Tam Tahıllı Ekmek


Uzunca bir süedir Tam Buğday unu kullanıyordum, geçenlerde eşim kendince :) bir karışım hazırlatmış. Eşit oranlarda keten tohumu, yulaf ve arpayı aktarda çektirerek karışık bir tam tahıllı un hazırlatmış :) görür görmez 'aaaaa ben bunu kurabiye yaparım' diye atlıycaktım ki poşeti kaçırdı :) ' hayır yaaa, kıza bak, her gördüğnünü illa pasta , börek yapacak... ben bunu kahvaltıda  1 kaşık yutmak için hazırlattım, bağırsaklar için çok faydalıymış' dedi :(

Çok bozuldum :( ama ....... ben kafaya koymuştum ..... :)

Ertesi gün hiç vakit kaybetmeden evdeki tam buğday unumu ve bu karışık tahıl ununu karıştırarak bir ekmek hamuru mayaladım... akşamada ekmek hazırdı ..... :))

Akşam olunca ' senin çiğ un yemene dayanamadım pişirdim ben onu sabahları bir iki dilim ekmek olarak yersin dedim sırıtarak :) ...... baktı... baktı.... dayanamadı güldü :) ..... 'getir bakalım hadi bir tadına bakıyım' dedi..... sonra mı ?....... ekmeğin biri bitmişti :)))))



Malzemeler:

* 1, 5 su bardağı karışık tam tahıllı un
* 1, 5 su bardağı tam buğday unu
* 1 su bardağı normal un
* 1 kahve fincanı yoğurt suyu
* 1 tatlı kaşığı şeker ( maya için )
* 1 çorba kaşığı kuru maya
* 1 tatlı kaşığı tuz.

Yapılışı:

Kuru maya şeker ve ılık su ilavesiyle karıştırılarak erimesi için 5 da. bekletilir.

Diğer taraftan karışık tahıllı un, tam buğday unu ve tuz karıştırılarak ortası havuz gibi açılır. Eritilen maya, yoğurt suyu ve azar azar ılık su ilavesiyle ve arada kıvamını ayarlamak için normal un ekleyerek orta yumuşaklıkta bir hamur yoğrulur ve üzeri örtülerek yaklaşık 1 saaat hamurun mayalanması sağlanır.

Süre sonunda mayalanana hamur tezgaha alınarak tekrar yoğrulu ve iki eşit parçaya ayrılarak somun ekmeği şekli verilip, yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak yerleştirilir. Üzerine keskin bir bıçakla istenilen motifler çizilerek yaklaşık yarım saaat kadar hamurun tekrar kabarması sağlanır.


Hamurumuz kabarınca üzerine çok hafif un serperek önceden ısıtılmış 200 der. fırında üzeri kabuk tutana kadar pişirilir. Kabuk tutmaya başlayınca fırın ısısı 180 der. düşürülerek iyice kızarıncaya kadar pişirilir.


Fırından çıkarılan ekmekler bir bez ya da ızgara üzerinde dinlenmeye bırakılır.

Ekmeklerimiz iyice soğuyup kendini çekince dilimlenerek servise sunulabilir. Yanında güzel bir çay, zeytin, peynir ve bol yeşilik de ikram etmeyi unutmayın :)

Afiyet Olsun.


2 yorum:

  1. çok güzel bir blogunuz var tebrik ederim hakikatten gezerken lezzet aldım tebrikler

    Erol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim :)

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))