8 Haziran 2013 Cumartesi

Nar Ekşili Roka Salatası


Malatya'dayken ara sıra kaçamak yapıp Doğanşehir ilçesinde ki Alabalıklarıyla meşhur Sürgü'ye balık yemeye giderdik :) Bu salatayı da ilk defa orda yemiştim hatta tadına doyamayıp bir tabak daha istemiştik :) Daha sonraki gitmelerimizde de  siparişimizi verirken 'bizim salata torpilli olsun' derdik :)

Tabii salatayı yemek için Sürgü'ye gitmeyi beklemiyorum ( ki Artık Malatya'da olmadığıma göre hiç beklemiyorum ) canım istedikçe bolca yapıp ekmeğimi bana bana yiyorum:) 

Bu salata, artık bizim balık sofralarımızın olmazsa olmazı :) Sizlere de özellikle tavsiye ederim.

Malzemeler:
  • 1 bağ roka
  • 4 -5 dal taze soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 adet olgun sert domates ( ya da 10 adet chery domates )
  • Tuz, Zeytinyağ
  • 3 çorba kaşığı nar ekşisi
  • Çok az limon suyu
Yapılışı:

Rokalar iri iri doğranır, domatesler iri küp şeklinde dilimlenir ( chery domates ise ikiye bölünür ), taze soğan minik doğranır. 
Bütün malzemeler derin bir kasede nar ekşisi, tuz, çok az limon suyu ve zeytinyağı ilavesiyle harmanlanarak servis tabağına alınır.

Arzuya göre zeytin taneleri ile süslenebilir, ayrıca isot ( Urfa biberi ) de bu salataya çok yakışıyor, benden söylemesi :)

Afiyet Olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))