23 Haziran 2012 Cumartesi

Fırında Biber Kızartma



Malatya'ya ilk geldiğimizde insanların pazardan çılgınca çarliston biber aldığını görünce çok şaşırmıştım :)) Önceleri kurutacaklar herhalde diye düşündüm ama her hafta ve her gittiğim pazar ve markette insanların kilolarca biber aldığını görünce anladım ki ve bugün de kesin kanaat getirdim ki Malatyalılar bizim 'çarliston' dediğimiz burada 'yerli biber' denilen biber olmazsa yaşayamazlar :))

Ben yağda kızartılan biberi sevmem bana aşırı yağlı gelir ama Malatyalılar bu işin formulünü bulmuş :) Artık ben de kilo kilo bu biberlerde alır oldum, nasıl almam ki mahalle fırınına gönder, odun fırınında pişsin gelsin :) bu kadar basit... işte öğle yemeğin hazır. Fırından gelirken de sıcacık yeni çıkmış pidelerden al... fırınlanmış biberleri sar arasına, dürüm yap ye....

Tarif vermeme gerek yok... çarliston biberleri yıkayıp kurulayıp, isterseniz gönderin mahalle fırınına orda pişsin gelsin. İsterseniz de bazen benim de yaptığım gibi yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin 200 derecede önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.

Arzuya göre fırından çıkınca üzerine sarımsaklı yoğurt dökerek servise sunabilirsiniz ya da sade olarak lavaş ekmeğine sararak dürüm yapıp yiyebilirsiniz.

Afiyet Olsun.


3 yorum:

  1. Daha güzel yaz yemeği olur mu.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık çok severim kahvaltıda:)

    YanıtlaSil
  3. yanına da domates salatası...ellerine sağılık .

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))