14 Temmuz 2012 Cumartesi

Kayısı Kompostosu


 
Malum Malatya'dayız yani 'Kayısı Diyarında' :) bu sene kayısı çok bol, daha önceki senelerde olmadığı kadar kayısı geliyor:)) Eşim hergün elinde kayısı dolu bir poşetle geliyor artık yemekle bitiremeyecek kadar çok kayısılarımız var. Ben de çözümü, kayısıların büyük bir kısmını 'gün kurusu' yöntemiyle kurutmakta buldum, bir kısmını komposto yaptım, pek sararmamış hafif yeşilimsi olanları da gelip gidip yiyoruz :)
Kompostomu yaparken ilave ettiğim karanfil ve çubuk tarçın sayesinde hoş kokulu ve  sağlıklı içeceğimiz oldu.

Malzemeler:
* 1 kg taze kayısı
* 1, 5 - 2 su bardağı kadar toz şeker
* 1 çay bardağı kuru üzüm ( isteğe bağlı )
* 3 lt. su
* 1 adet çubuk tarçın
* 10 adet karanfil

Yapılışı:
Kayısılar ortadan ikiye kesilip çekirdekleri çıkarılır, sonra bir tencereye alınarak üzerine karanfil taneleri, çubuk tarçın ve toz şeker serpilerek  ( ben ilk aşamada 1,5  su bardağı şeker serptim )yarım saat kadar bekletilir.

(Diğer tarafta kuru üzüm bir süre suda bekletilerek temizlenmesi ve hafif yumuşaması sağlanır)
Şekerde beklettiğimiz kayısıların üzerine 3 lt. kadar soğuk su ilave edilerek ocağa alınır ve kaynamaya bırakılır. Kayısılar yumuşayana kadar pişirilmesi gerekir bu arada tadına bakarak şeker ilavesi yapılabilir. Ben kayısıların dağılıp da çirkin bir görüntü oluşturmasını istemediğim için sürekli kaynatmadım. Kaynamaya başladıktan sonra 5 dak. kaynattım sonra ocağı kapatıp tencerenin ağzı kapalı olarak 10 dak. bekleterek kayısıların kendi sıcaklığında pişmesini sağladım ve sonra bu işlemi iki kez daha tekrar ettim  Son kaynatmamada yani ocaktan alamaya 5 dak. kala yıkayıp süzdürdüğümüz kuru üzümler ilave edilir.
Kayısılar yumuşayınca ocaktan alınarak ılıyana kadar bekletilir daha sonra buzdolabına alınarak soğutulur.

Kompostomuzu yemeklerin yanında sağlıklı bir ikramlık olarak sunabileceğimiz gibi  günün her saaatinde gidip gelip içebilirsiniz ( ben öyle yapıyorum :)

Afiyet Olsun.



3 yorum:

  1. tam yazlık,ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Komposto tarifime, çok değerli iki yorum daha gelmişti ancak okuyamadan yanlışlıkla sildim, yorum gönderenlere teşkkür ve özrümü bildiririm:(

    YanıtlaSil
  3. KAYISI KOMPOSTOSU TARİFİNİZİ TESADÜFEN GÖRDÜM.GEÇEN HAFTA MALATYADAN GELEN KAYISILARIM YUMUŞAMAYA BAŞLAMIŞTI VE BUGÜN ONLARI KOMPOSTO YAPAYIM DİYE DÜŞÜNÜRKEN KENDİMİ BURADA BULDUM TARİFİNİZİ DENİCEM.SEVGİLER

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))