26 Temmuz 2015 Pazar

Yaz Sofrası



 Yaz mevsimini ne de çok severim, özlemle hasretle beklerim. Hani İlahi takdirin dört mevsimle bizlere bahşettiği nimetleri bilmesen bütün mevsimler sadece yaz olsun derim :))
Güneşin sıcaklığı içimi sımsıcak yapar, neşem yerine gelir.

Mevsimin getirdiği bolluk bereketten olsa gerek sofralarımız da şenlenir. Doğada Rabimmizin bizler için sunduğu türlü nebatatlar süsler soframızı.
Öyle uğraşmaya da gerek duymadan bahçelerden topladığımız, pazarlardan tazecik aldığımız sebzelerle hem gözümüz hem de midelerimiz bayram eder. 

İşte içinde bulunduğumuz bu yaz gününde ben hafif, sebze ağırlıklı, sağlıklı bir yaz sofrası hazırlamak istedim.


Menümde:

Zeytinyağlı Biber Dolması (yeni tarifim yakında gelecek)
 
Yoğurtlu Semizotu Salatası : İri kıyılmış semizotu, nane ve dereotunu sarımsaklı yoğurt karışımıyla harmanlayıp, mısır taneleriyle süsledim.

Yeşil Mevsim Salata

Kızarmış Tavuk Göğsü: Tavuk göğsünü iri jülyen parçalara kesip sıvıyağda kızarttım en son üzerine kekik serptim.

Acılı Ezme: Kurusoğan, domates, maydanoz, sarımsağı mutfak robotunda çekip, biber salçası ve baharatlarla lezzetlendirdim.

Kahvaltılıklar ve Çay vardı.

Tabii yaz sofrasında karpuz olmadan olmaz, ben soğusun diye dolaba koyduğum karpuzu fotoğraflarken soframa getirmeyi unutmuşum :))

Görüldüğü gibi hiç biri uğraştırmayan ama ufak dokunuşlarla göze ve mideye hitap eden hafif lezzetler.

Bereketli ve Şükürlü sofralar dileğimle...





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))