12 Temmuz 2015 Pazar

Hazır Yufkadan Ispanaklı Kiş

 Pratik lezzetleri hepimiz çok seviyoruz değil mi :) Özellikle de acil bir misafir gelecekse ya da biz gezip dolaşıp eve yemek vaktine yakın geldiysek ne güzel bir kurtarıcı onlar. 
İşte tam öyle bir gündü :))
Gezdim dolaştım , tabiii aklımın bir köşesinde akşama acaba ne pişirsem sorusuyla :(
Sonra eve dönerken bir anda sizlere daha önce  de bahsettiğim Münevver ablanın pratik Ispanaklı Kiş tarifi geldi :) eve çıkmadan hemen markete uğrayıp bir bağ ıspanak ve bir paket yufka aldım. Tabiii tarifi tam hatırlıyamadım, hemen whatsapp dan Münevver ablaya ulaştım tam tarifi aldım :) aldım almasına da onun tarifinde peynir de vardı malum ben peynir yemiyorum.. olsun benimki de peynirsiz olsun dedim, yaptım.  Şahane bir lezzet, çayın yanında, iftara, sahura, davetlerinizde , kahvaltıda yani ne zaman isterseniz çabucak yapıp yiyebilirsiniz :)


Malzemeler:
  • 2 adet yufka
  • 1 su bardağı süt
  • 1 adet yumurta
  • 2 çorba kaşığı kaymak ( olursa güzel olur :) )
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • Bir bağ ıspanak
  • 1 adet kuru soğan
  • 1'er tatlı kaşığı susam ve çörekotu
Yapılışı:

İlk olarak Ispanaklar ayıklanır, yıkanır ve ince ince kıyılır. İçine yine ince kıyılmış kuru soğan ilave edilerek harmanlanır. 

Diğer tarafta süt, kaymak, yumurta ve sıvıyağ karıştırılarak sosumuz elde edilir. 

Daha sonra fırın kabımızın tabanı yağlanarak yufkamızın bir tanesi büzdürülerek tepsiye yayılır ( kenarlardan taşmayacak büzülerek taban oluşturulacak ) Ardından ikinci yufkamız parçalara ayrılarak , hazırladığımız sosun içine doğradığımız ıspanaklı karışım ve beraberinde parçalanmış yufkalarımız batırılıp çıkarılır ve tepsideki yufkanın üzeine yayılır. ( Sosun içinde bekletilmeden hemen batırıp çıkarmalıyız) 

En son kasede artan sos da üzerinden gezdirilerek, çörek otu ve susam serpilip önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir.



Yanına çay demleyip, biraz da kahvaltılıklarla güzel bir çay sofrsı hazırlayabilirsiniz ki ben öyle yaptım :)

Ayrıca orjinal tarife uyup, ıspanakla birlikte evde olan peynir çeşitlerinden azar azar ilave ederek peynirli bir karışım da kullanabilirsiniz, tercih sizin :) Bir de evde kaymak olmayabilir... evet kaymakla çok daha lezzetli oluyor ama yoksa yapmaktan vazgeçmeyin kaymaksızda yapılabilir ya da yoğurt kaymağı varsa onu da kullanabilirsiniz.

Afiyet Olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))