19 Aralık 2013 Perşembe

Brüksel Lahanası Kebabı


Senelerdir bu Brüksel Lahanasını marketlerde görürüm de hiç almak aklıma gelmemişti. Aslına bakarsanız kötü bir huy ama yemek konusunda biraz tutucuyum :( alışık olmadığım lezzetleri sevmiycekmişim gibi geliyor ama çoğu zaman yanılıyorum zira brokoli, kereviz ve mantarda olduğu gibi :( 

İşte Brüksel lahanasını da eşim aldı :) 'bunlardan yap da yiyelim dedi' :) 'bununla ne olur ki haşlayıp zeytinyağda sotelesem mi' dedim :) 'hallet işte, sen yaparsın bişeyler' dedi :) 

Ben de yaptım yapacağımı :) Elin Brüksellilerinin lahanasını bizim Şanlı Urfamızın Kazan Kebabına uyarladım :) Muhteşem bişey oldu.... Özellikle ve şiddetle tavsiye ediyorum :)

Malzemeler:

  • 1 pkt Brüksel Lahanası ( 20-25 adet )
  • 200 gr kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • Tuz, karabiber, pul biber
  • 100 gr. tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası ve sıcak su ( sosu için )
Yapılışı:

Brüksel Lahanaları temizlenir, varsa kötü yaprakları ayıklanır, sert sap kısımları kesilir ve ortadan ikiye kesilerek hazırlanır.

Diğer yandan kıyma, rendelenmiş kuru soğan, biber salçası ve arzu edilen miktarda tuz ve baharat ilavesiye ( ben pul biberi fazla kullandım ) yoğrularak köfte harcı hazırlanır. 

Ardından kestğimiz lahanacıkların aralarına ceviz büyüklüğünde köfte harcı yerleştirilerek tencereye dizilir. ( Benim lahanacıklar yetmeyince minik bir patates de kullandım :)


Üzerine tereyağ parçacıkları serpiştirilir. Ayrıca 1 tatlı kaşığı domates salçası 1 su bardağı kadar sıcak suda ezilerek sos hazırlanır ve lahanaların üzerinden gezdirilerek kısık ateşte pişirilir. ( Arada sıcak su ilavesi yapılabilir )

Lahanalar tamamen yumuşayınca ocaktan alınarak servise sunulur. Arzu ederseniz sarımsaklı yoğurt eşliğinde de güzel olacağını düşünüyorum. Bizim klasik tercihimiz kuru soğandır :)

Afiyet Olsun.



4 yorum:

  1. Eşim çok sever brüksel lahanasını,çok orjinal olmuş.Onun için deneyeceğim..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Olmuş olmuş enfes görünüyor.Ama şu bir gerçek ki mutfakta yeniliklere aşina olan benim aklıma neden gelmemiş bu fikir.Hayran oldum .Süper fikir.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim, fikrime geldi , yaptım :)

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))