1 Eylül 2012 Cumartesi

Tavuklu Karnıyarık

 
 
Karnıyarık Türk Davet sofralarının en eski ve en nadide yemklerindendir.
 
Aslen kıymalı olur ve çok da güzel olur ancak ben bu kez de tavuklusunu yapmak istedim. Bu haliyle de çok hoşumuza gitti, annemler için yapmıştım, çok beğenildi :)
 
Ben son senelerde kızartmadan uzak durmaya çalıştığım için Köz Karnıyarık şeklinde yapardım ama bu yaptığım aslına uygun olsun dedim Ege usulü zeytinyağında kızarttım, sağlıklı mı tartışılır ama lezzetine hiç söylenecek söz yoktu :) Zeytinyağ gerçekten de Karnıyarığın lezzetine lezzet katmıştı.
 
 
Malzemeler:
  •  7 adet küçük boy patlıcan
  •  1 adet tavuk göğsü
  •  1 adet kırmızı biber ( isteğe bağlı )
  •  1 adet kuru soğan
  •  Bir tutam maydonoz
  •  1 adet domates
  •  Tuz
  •  Kekik, pul biber
  •  Zeytinyağ ( kızartmak için )
Üzeri için:  * 1 adet domates   * 2 adet sivribiber
 
Yapılışı:
 
İlk olarak patlıcanlar alaca soyularak zeytinyağında kızartılır .
 
Diğer yandan tavuk eti olabildiğince minik doğranarak ( tantunilik gibi ) zeytinyağda sotelenir. Tavuklar suyunu çekince küçük doğranmış kuru soğan ve kırmızı biber ilave edilerek kızarana kadar kavrulur. Daha sonra 1 adet rendelenmiş domates , tuz ve arzuya göre baharat ilavesiyle domates suyunu çekinceye kadar pişirilir. En son ince kıyılmış bir tutam maydonoz eklenerek karıştırılarak ocaktan alınır.
 
Kızaran patlıcanlarımız ortadan bıçakla kesilerek iç kısmı hafif kenarlara itilmek suretiyle iç harcı için yer hazırlanır. Bu kısımlara hazırlanan tavuklu harcımız doldurulur ve üzerlerine yarım halka şeklinde doğranmış domates dilimleri ve bir parmak uzunluğunda dilimlenmiş sivri biber ile süs yapılarak tepsiye dizilir. ( Süslenmiş şeklini fotoğraflıyamadım :( )
 
Fırına sürerken, 1 tatlı kaşığı salça 1 su bardağı sıcak suda inceltilerek karnıyarıkların kenarından gezdirilerek önceden ısıtılmış 200 der. fırına verilir.
 
Domatesler ve biberle kızarıncaya kadar pişirilerek fırından alınır.
 
Servise sunarken pirinç pilavı eşliğinde ikram edebilirsiniz.
 
Afiyet Olsun.
 
 
 
 
 
 

1 yorum:

  1. iştah kabartan bir tarif .elinize sağlık arkadaşım pek severim..

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))