18 Haziran 2012 Pazartesi

Fırında Kabak Kızartma


Yazın mümkün olduğunca hafif ve lezzetli sebze yemeklerini tercih etmeye çalışıyorum. Aslında ben karışık sebze kızartmayı ve Şakşukayı çok severim ancak yağda kızartmak beni korkutuyor, uzun süredir kızartmaların yerine, bir kaşık yağ ile harmanlayıp fırında pişirme yöntemini uyguluyorum ve çok memnunum, sizlere de tavsiye ederim.


Malzemeler:

* 3 adet kabak
* 1 çorba kaşığı zeytinyağ
* Tuz, kekik, toz kırmızı biber

Yapılışı:

Kabakların kabuğu soyularak yuvarlak halkalar halinde doğranır; tuz, zeytinyağ ve diğer baharat ilaveleriyle harmanlanıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye tek sıra halinde dizilerek önceden ısıtılmış 200 der.fırında kızarana 30 dak. kadar pişirilir.

Kızaran kabaklar servis tabağına alınarak arzuya göre sarımsaklı yoğurt eşliğinde sunulur.

Afiyet Olsun.




1 yorum:

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))