14 Mart 2012 Çarşamba

Sucuk Köfte


Gıda sektörü o kadar iğrençleşti ki, oynanan oyunlara, yapılan hilelere ve hiç düşünmek istemediğim hijyen koşullarına akıl sır ermiyor.
Bu sebeple uzun süredir salam ve sosis hiç yemiyoruz sucuğu ise güvenilir markalardan nadiren alıyorduk. Ama geçenlerde sucuğun hammaddesinin kıyma ve baharat olduğunu düşünerek sucuk yapamasamda sucuk tadında köfte yaparım dedim ve son derece pratik sucuk köftemi yaptım, baharatları kendi damak tadıma uygun ayarladım bollll acı biber ve vazgeçilmez çemen tozu kullandım, Kayseri usulü harika sucuk köftelerim oldu :)

Kullandığım kıymayı derindondurucudan çıkartmış olmasaydım ( yeni alınmış kıyma olsaydı )sucuk şeklini verip, streç folyoya sararak derin dondurucuya atıp daha sonra dilimleyerek kullanabilirdim ancak çözdürülen kıyma tekrar dondurulamıyacağı için hemen köfte yaptım ve yedim:)


Malzemeler:

* 250 gr. orta yağlı kıyma
* 2 çorba kaşığı kadar galeta unu ( ekmekiçi)
* 5- 6 diş sarımsak
* 1 çay kaşığı çemen tozu
* 1 çorba kaşığı pulbiber
* 1 çorba kaşığı toz kırmızı biber
* 1 çay kaşığı kimyon
* 1/2 çay kaşığı karabiber
* Tuz


Yapılışı:

Kıyma, ezilmiş sarımsak, tuz ve tüm baharatlar ilave edilerek iyice yoğrulur. Yoğrulan harç bir süre buzdolabında bekletilir ( bekletme süresine kadar uzarsa köftelerimiz o kadar lezzetli olur ve pişerken dağılmaz ) Daha sonra ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlanarak köfte şekli verilerek çok az yağlanmış teflon tavada önlü arkalı kızartılır.

Sucuk köfte olunca tabiii ki ekmek arası yemek gerekir:) Yanında bir de ayran olursa tamam demektir:)

Afiyet Olsun.



8 yorum:

  1. offf canım istedi ama:))) harika görünüyor acılı acılı süper olur
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Bu tabağı sizn için hazırladım o zaman buyrun :)) Afiyet Olsun :)
    Beğenmenize sevindim, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Sucuk da eskisi gibi lezzet bulamıyorum ben de. Sanki gün geçtikçe plastikleşiyormuş gibi geliyor. En iyisi bu tür yöntemler sanırım. Ellerine sağlık, mis gibi de kokmuştur o köfteler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ahhh hemde nasıl, buram buram koktu :)) teşekkür ederim.

      Sil
  4. afiyet olsun:)
    en güzeli evde yapılan ürünler:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim kalpkurabiyecik :)
      evet evde yapılan en güzeli.

      Sil
    2. bencede en iyisibni yapıyorsun.Bende uzun süredir sosis salam almıyorum.sucuğuda güvenilir markalardn alıyorum.bu arada harika görünüyor.ellerine sağlık...

      Sil
  5. Evde yapılmış miss gibi sucuk tadı. Nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))