26 Ocak 2012 Perşembe

BADEMLİ SARAY HELVASI


Saray Helvası benim küçüklüğümden kalma bir lezzet. Babam yapardı :) Sonraları ben de öğrendim ve canımız tatlı birşeyler çekince ya da misafir gelince yapmaya başladım, çok beğenilirdi. Hala da öyle bu helvayı kime ikram etsem bayılıyor, tarifini istiyor.
Adeta un kurabiyesi kıvamında şahane bir helva.
Bu kez bademlisini yaptım çok daha güzel oldu.
Özellikle tavsiye ettiğim bir lezzet.

Malzemeler:

* Yarım pkt. margarin ( ya da 125 gr. tereyağ )
* 2 su bardağı un
* 1 su bardağı pudra şekeri
* 1 çay bardağı çekilmiş badem
* 1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı:

Margarin eritilir ve 2 su bardağı un ilave edilerek kavrulur.  Kavurma işlemi çok kısık ateşte yapılmalıdır. Helvamız beyaz bir helva olmalı ancak un çiğ kalmamalıdır. Helvayı ocaktan almaya 5 dak. kala çekilmiş badem eklenerek 5 dak. da birlikte kavrulur.
İstediğimiz kadar kavrulunca ocaktan alınarak toz tarçın ve 1 su bardağı pudra şekeri yavaş yavaş eklenir ve karıştırılır.

İlk sıcaklığı geçtikten sonra dondurma kaşığıyla sıkıca bastırarak şekil verilir.

Not: Kurabiye ya da helvalarda badem kullanırken genelde kabuklarını soyarlar ancak ben kabuğun da faydalı olduğunu ve hoş bir aroma kattığını düşünerek kabuklu kullanmayı tercih ediyorum.

Afiyet Olsun.




7 yorum:

  1. Mmmm nefis görünüyor, kokusu burnuma geldi sanki. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bademlisini hiç denememiştim ama mutlaka bu tarifle deneyecegim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim gerçekten nefis, ağızda dağılıyor tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. nefis görünüyor denemek isterim ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. çokkk severim ama hiç evde denemedim.tarifi aldım.en kısa zamanda deneyeceğim.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik canim:-)

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))