23 Mart 2010 Salı

Kelle Çorbası

Kelle, Paça, İşkembe ... vs. türü sakatatlar ya nefret edilen ya da uğruna ölünen lezzetlerdendir. Benim için bu iki süreç de geçerli oldu :) Önceleri aynı ortamda bile bulunmak istemezken şimdi hergün olsa yerim dediğim lezzetler sınıfına girdi :)
Bugün bu lezzetlerden Kelle Çorbası tarifimi paylaşmak istiyorum.

Malzemeler:
  • 1 kg kemiksiz kelle eti
  • 2 lt. kadar su
  • 1 çorba kaşığı un ( Tepeleme )
  • Sıvıyağ

Sosu için:

* 1 baş sarımsak * 1 su bardağı üzüm sirkesi

* Sıvıyağ * Pul biber

Yapılışı:

İlk olarak kemiksiz kelle eti bol tuzlu, soğuk suda 15 dak. bekletilir (kasabın önerisi ). Süre sonunda yıkanıp bütün olarak düdüklü tencereye alınır ve üzerini geçecek kadar su ve tuz ilavesi ile en az 1 saat pişirilir ( normal tencerede 2 saat )

Bu arda sarımsaklar ezilir ve 1 su bardağı sirke ile karıştırılarak yemeğin sosu oluşturulur.

Ayrıca 2 çorba kaşığı sıvıyağda 1 tatlı kaşığı pul biber yakılır.

Etimiz pişince düdüklüden alınır ve biraz soğuyunca etler küçük parçalara doğranır ve içinde piştiği suya tekrar bırakılarak kaynatmaya devam edilir. Bu arada 3 çorba kaşığı kadar sıvıyağda 1 çorba kaşığı un, kokusu gidene kadar kavrulur ve 1 çay bardağı kadar soğuk su ilavesi ile karıştırılarak kaynamakta olan etlerin içine eklenerek karıştırlır. 5 dak. da birlikte piştikten sonra ocaktan alınır ve servis edilecek kaselere paylaştırılarak, birer kaşık sarımsaklı sos ve üzerlerine birer kaşık da biberli sos gezdirilerek servise sunulur.

Afiyet Olsun.


4 yorum:

  1. Ben severim hepsini:) Özellikle anneler başka yapar. Ramazan tüketiyoruz genelde. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Dediğiniz gibi insanın zevkleri zamanla değişiyor..

    Bende bulgurlu süt çorbasını sevmezdim önceden, ama şu an aynen hergün olsa içerim diyorum..:)

    ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ben bir gün önceden kelleyi suda bekletiyorum,daha sonra burnu aşağıya gelecek şekilde sertçe 2-3 sefer lavoba içine vurarak burnunda (varsa) pislikleri çıkarıyorum. tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. Dün komşumuz adak kesti. Kellesini bize verdi. O yüzden iyiki şu anda evde kelle var şimdi yapıcam. O pişerkende internet ortamında çalışabileceğim bir işe girdim. Onunla ilgileneyim yemek başında beklemek yerine çünkü işimle ilgili blog yazmaya başladım. Merak edenler için linkimi veriyorum. Ben kelleyi pişirmeye gidiyorum. ağzımın suyu aktı doğrusunu isterseniz. http://talkfusion-tr.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))