22 Haziran 2009 Pazartesi

Zahter ( Dağ Kekiği ) Salatası

Zahter Gaziantep, Hatay dolaylarında tüketilen bir çeşit kekik özellikle yaz aylarında taze olarak salata ve kahvaltılık olarak tüketilir. Tam olarak bizlerin et yemeklerinde kullandığımız kekik ile aynı değil, bu fark kurusunda daha belirgin olarak farkediliyor ama dağ kekiği diyebiliriz. Ben son senelerde keşfettim daha önce hiç görmemiştim pazara gelmişti, denemek için annem almış o gün bugündür ennnn sevdiğim lezzetlerin başında geliyor. Bilhassa kahvaltıda salata olarak tercih ediyorum. Ankara'da kışın bulmak imkansız, yazınsa adeta mumla arıyoruz :)

Malzemeler:

  • 1 demet zahter
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • Tuz
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi ( isteğe bağlı )

Yapılışı:

Zahter sert saplarından ayrılarak elle yaprak yaprak koparılır. Daha sonra bir fiske tuz, pul biber, zeytinyağ ve istenirse nar ekşisi ilave edilerek karıştırılır.

Özellikle kahvaltıda ya da et ve balığın yanında tercih edilmelidir.

Afiyet Olsun.




9 yorum:

  1. çok sevdiğim bir kekik türüdür.hatayda ünv okudum orada çok taze olurdu alırdık zevkle yerdik. et yemeklerinde süper oluyor.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Hımm hiç bu şekilde denememiştim canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. hic tatmadigimm bir lezzet cok merak ettim dogrusuu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatayda tanıdık varsa ıstetın ve deneyın vazgeçılmez bişi bulamazsanız yardımcı olurum 535 701 1651 mustafa

      Sil
  4. Bende iskenderun da görev yapan arkadaşımda tatdım ve bayıldım.bende özellikle kahvaltıya yapıyorum.ellerine saglık

    YanıtlaSil
  5. bizde gaziantepteyken yapardık salatasını çok hoş bir aroması vardır.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  6. hiç görmemiş duymmıştım inş burdaki pazarda vardır da alırım bende denemek isterim

    YanıtlaSil
  7. merhaba Buket,blogunu yeni kesfettim,civil civil..ellerine saglik.benim bu kekik turunden hic haberim bile yoktu acikcasi, merak ettim.ankarada zor bulunuyorsa,buralarda hic olmaz kesin...
    emege hayir bannerini da ekledim siteme sakincasi yoksa...sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Zahtere bende bayılırım ve mümkün olduğu kadar Antakyadan getirtirim.Bizim oraların yemek kültürü bambaşka gzel zaten.

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))