21 Haziran 2009 Pazar

Yoğurtlu Patlıcan Sarması

Yaz sofralarımızda patlıcanın yeri ayrıdır çeşit çeşit lezzetlendirir hanemizi. Kızartmasını çok severim özellikle de sarımsaklı yoğurt eşliğinde ama sağlık açısından biraz sakıncalı diye biraz hafif bir lezzet sunmak istedim. Hem köz, hem kızartma hem de yoğurtlu nefis bişey.

Malzemeler :
  • 2 adet patlıcan
  • 1 çorba kşığı zeytinyağ
  • 2 çorba kaşığı süzme yoğurt
  • 3 diş sarımsak
Yapılışı:
İlk olarak çizgili olarak soyduğumuz patlıcanlarımızı uzunlamasına ince dilimler halinde kesiyor ve fırça yardımıyla önlü arkalı zeytinyağ sürerek kızgın teflon tavada kızartıyoruz. Biraz soğuduktan sonra ezilmiş sarımsak ilave ettiğimiz süzme yoğurdumuzu patlıcanlarımızın tek yüzüne ince bir tabaka halinde sürerek rule yapıp kürdanla sabitliyoruz.
Biraz soğuduktan sonra maydonozla süsleyerek servise sunuyoruz.

Afiyet Olsun.

10 yorum:

  1. patlıcana hiç dayanamam.gördüm hemen geldim. canım ellerine sağlık çok kolay ve hafif bir lezzet olmuş.. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. canım nefis ben çok severim tadını ağzımda hissettim bile:)
    ellerine sağlık
    güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  3. Patlıcanı bende çok severim çokta sık yaparım ama senin sunumun çok hoşuma gitti bir dahaki sefere bende bu şekilde deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  4. Ellerrine sağlık. Ne kadar güzel olmuş. Bu tarzda yememiştim patlıcan kızartmasını. Sunumda çok güzel olmuş. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellerine saglık.bu sıcak havada ne güzel gider.

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor,sofralara şenlik.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Lezzeti ve sunumu mükemmel olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Bu ne kadar güzel bir tarif.Hem de ne kadar pratik.Patlıcanı çok severim.Deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  9. Valla patlicanla pek aram yoktur ama, senin tarifin resmen agzimi sulandirdi..Suzme yogurdum yok , olsaydi hemen yapardim.Cok guzel olmus, ellerine saglik..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. ne guzel sey bu boyle,cok begendim.yarin yapicam hamen

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))