6 Aralık 2008 Cumartesi

KREP


Krebin çok geniş bir kullanım alanı olduğunu düşünüyorum, arasına ilave edilen malzemeye göre bazen çok özel bir ana yemek bazen nefis bir kahvaltılık bazen de şık bir ara ikram olabiliyor. Benim kreplerim kahvaltıda aralarına sarelle , bal, reçel...vs. sürülüp yenmek üzere hazırlandı.
Malzemeler:
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı un ( yaklaşık )
  • 1 tatlı kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı şeker ( isteğe bağlı )
  • Bir fiske tuz
Yapılışı:
Bütün malzemeler bir çırpma teli yardımıyla pürüzsüz bir hal alıp boza kıvamına gelinceye kadar çırpılır. Sonra ısıstığımız teflon tavaya ilk sefer için bir damla sıvıyağ sürülüp kepçeyle kper karışımları dökülür ve yayılarak önlü arkalı kızartılır.
Not : Eğer kreplerinizin içine ya da arasına tuzlu bir iç ( kıyma, peynir...vs.) ilave edecekseniz karışıma şeker eklemeyiniz. Ben sarelle ile servis yapacağım için krepleri de tatlı yaptım.
Afiyet Olsun.

1 yorum:

  1. Ben de aynı tarifle yaparım, sonuç çok lezzetli oluyor.. Harç olarak da domates ve sosis koyup rulo yapar, üzerine kaşar serper ve fırına veririm..Belki bu şekilde de denemek istersin.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))