25 Haziran 2015 Perşembe

GÜLLAÇ


Osmanlı saray mutfağından günümüze kadar gelen bu hafif saray tatlısı ile ne yazık ki çok yeni tanıştım :( Tabiii ki Güllacı biliyordum, görüyordum da ama damak tadıma uymuyacağı önyargısıyla hiç yememiştim, ne yazık... çok hafif, hoş bir lezzetten marhum kalmışım :( 
Geçen yıl Ramazan ayında babam marketten değişiklik olsun diye almıştı da dilimin ucula ayıp olmasın diye yemiştim , işte o anda ne kadar büyük bir yanılgıda olduğumu anladım... hep böyle yapıyorum :( yemek konsunda inanılmaz önyargılarım var :)
Bu sene de Ramazan gelmeden bir hafta önce Güllaç yapraklarımı aldım ve bu sene sık sık yapıp yemeliyim dedim. Hatta ilk denememi Ramazandan bir gün önce yaptım. 
Sizlerde bu sütlü saray tatlısını mutlaka denemeli, özellikle Ramazanda tatlı tercihinizi Güllaçtan yana kullanmalısınız bence... :)

Malzemeler:
  • 8 adet Güllaç yaprağı
  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
  • 1 çorba kaşığı gülsuyu ( isteğe bağlı )
  • 1 çay bardağı çekilmiş fındık içi
 Yapılışı:

Süt ve şekeri bir tencereye alarak kaynatıyor ve ılımaya bırakıyoruz (Soğuğa yakın ılıklıkta olacak)

Ilıdıktan sonra vanilya ve gül suyumuzu ilave ederek karıştırıyoruz.

Ardından tatlımızı yapacağımız tepsiye bir tane güllaç yaprağını iri iri kırarak üzerinden 1 kepçe sütlü şerbeti gezdiriyoruz. Bu şekilde kat kat her Güllaç yaprağını ıslatarak 4 adet güllaç yaprağını diziyoruz.

Bu aşamada 1 çay bardağı çekilmiş fındık içini yayıyoruz. Üzerine de kalan 4 adet yaprağı tek tek kırarak yine her bir yaprağı sütlü şerbetle ıslatarak kat kat diziyoruz. kalan sütlü şerbeti de en üzerinden gezdirerek tatlımızı buzdolabında dinlendiriyorz. 

Tatlımız 1- 2 saat sonra yemeye hazırdır, istediğiniz yemiş ve meyve ile süsleyerek sunabilirsiniz. Ben arasında fındık kullandığım için üzerine de  her dilimiz üzerine gelecek şekilde çekilmiş fındık, vişne taneleri ve nane yaprağı ile süsledim.

Afiyet Olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))