19 Aralık 2014 Cuma

Çinekop Buğulama


Kışın bizim evden balık eksik olmaz :) Haftada bir yemeye çalışırız.
Aslından eşimin tercihi hamsiden yana olur ama bu çinekopları annemler Ulus haline gidince almışlar. Malum Ankara'da en taze balık Ulus halinde olur :) 
Bizim evde eğer balığı ben pişireceksem kolayına kaçarım :) Yöntem şaşmaz :) ya 'ocakta buğulama' ya da 'tepsiye at sür fırına' :)))) Ama eşim yapacaksa hiçççç üşenmez ağzının tadı neye uyarsa onu yapar yani tavada kızartır. Bu kez resimden de anlaşılcağı gibi iş bana düştü ben de ennnn sağlıklı, en hafiff ve tabiikiii en kolay yolu seçtim. Buğulama yaptım. 
Balık pişerken bir yandan da Roka Salatası hazırladım afiyetle yedik :)

Malzemeler:
  • 1 kg çinekop
  • 1 adet kuru soğan
  • 7 -8 adet çeri domates 
  • 1 limon dilimi
  • Bir tutam maydanoz
  • Tuz, zeytinyağ
Yapılışı:

Tenceremizin tabanına yarım halka doğranmış kuru soğan dizilir. Üzerine ayıklanıp yıkanmış balıklar sıralanır. En üzerine maydanoz dalları ve ikiye bölünmüş çeri domatesler serpiştirilir ortasına bir limon dilimi yerleştirilir, damak tadına göre tuz ve çok az zeytinyağ ilavesiyle ocağa alınır kısık ateşte tencerenin kapağı kapalı olarak 25. - 30 dak. pişirilir.

Ben hiç su ilave etmedim... balıklarımız piştiğinde tencerenin tabanında bir miktar su vardı, özellikle tavsiye ederim bu suya ekmeğinizi banın ;) 

Balığınız pişerken yanına güzel bir salata yapın ya da yeşillik yıkayın varsa güzel bir tahin&pekmez karın... işte menümüz hazır :)

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))