9 Ağustos 2014 Cumartesi

Vişne Şerbeti


Gazlı içecekleri bırakalı çokkk olduu...
Ev yapımı misss gibi limonata ve meyve suları gibisi yokmuş meğer.. Senelerce nasılda içmişiz o ne olduğu belirsiz içecekleri :(
Havalar ısındı ısınalı evimizden eksik etmemeye çalışıyorum ev yapımı meyve sularını :) Erik, vişne limonata ne de güzel oluyor.
Bu nefis Vişne Şerbetini de Bayramda yapmıştık. İstedik ki misafirlerimize ev yapımı, geleneksel şerbetlerimizden ikram edelim :)

Malzemeler:
  • 1 kg vişne
  • 2 lt su
  • 2 çay fincanı şeker
  • 4 -5 adet karanfil
  • 1 adet çubuk tarçın
Yapılışı:

Vişneler saplarından ayıklanır ve üzerine 2 çay fincanı toz şeker serpilerek karıştırılır ve yarım saat kadar bu şekilde bekletilir. Daha sonra üzerine 2 lt soğuk su ilavesiyle ocağa alınarak kaynamaya bırakılır ve vişneler iyice yumuşayana kadar pişirilir.

Vişneler yumuşayınca ocaktan alınarak çubuk tarçın ve karanfil eklenerek bir süre bekletilir. ( Ne kadar çok beklerse vişneler o kadar güzel özünü bırakır suya ) 

Sonra süzülerek cam şişelere doldurulur. ( ben süzme işlemini bu iş için ayırdığım temiz beyaz tülbent ile yapıyorum ve en son tülbentte kalan vişneleri sıkarak tamamen suyunu bırakmasını sağlıyorum, bu şekilde daha kıvamlı ve vişne özü yoğun olan bir şerbet elde ediyorum. )

Sizlere de tavsiye ederim :) Afiyet Olsun.


2 yorum:

  1. Vişneleri atmamak lazım,blenderdan geçirsek daha iyi bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle yaptığım da olur hatta kendimiz içeceğimiz zaman mutlaka öyle yaparım ama biraz granüllü ( parçacıklı) ve daha bulanık bir görüntü oluyor misafire ikram edeceğimiz için temiz tülbentle süzdüm kalan posa zaten atılmıyor bizim evde anında mideye indiren var :)))

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))