31 Ocak 2013 Perşembe

Pratik Çiğ Köfte ( Mutfak Robotunda )


Artık çiğ köfte yaptırmak için erkek gücüne gerek yok :)) mutfak robotları bu işi görüyor hem de fazlasıyla  :)) resmen çiğ köftenin canını okuyor :) 

Kısır yapmak için köftelik bulguru ıslattığımda aslında bulgurun çiğ köfteye daha uygun olacağını düşündüm ama hiç de çiğ köfte yoğuracak halim yoktu. Bir anda mutfak robotunda hamur yoğruluyo da çiğ köfte niye olmasın dedim ve yaptım oldu hem de çok güzel oldu.

Özellikle ve şiddetle tavsiye ederim.

Malzemeler:

  • 2 su bardağı köftelik bulgur
  • 2  kuru soğan
  • 1 baş sarımsak
  • Yarım demet maydonoz
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 2 çorba kaşığı dom. salçası
  • 1 çorba kaşığı pul biber
  • 1çorba kaşığı isot (Urfa biberi )
  • 1 çorba kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı çemen tozu
  • 1 çorba kaşığı sumak
  • 3 - 4 çorba kaşığı nar ekşisi
  • 1/2 limon suyu
  • 1 çay bardağına yakın zeytinyağ
  • Tuz, Karabiber
Yapılışı:

İnce, köftelik bulgur üzerini geçmeyecek kadar sıcak su ile ıslatılarak 5- 10 dak. şişmesi için bekletilir.

Diğer tarafta kuru soğan  ve sarımsak robottan çekilir. Üzerine yumuşatılmış bulgur, salçalarımız, tuz ve baharatlar ilave edilerek soğanla birlikte robottan geçirilir. İstenilen kıvama gelince ince kıyılmış maydonoz ve arzuya göre minik minik doğranmış taze soğan, zeytinyağ, nar ekşisi ve limon suyu ilavesiyle yoğrulur. 
Köfte harcından ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak avuç içinde sıkmak suretiyle köfteler hazırlanır.

Çiğ köfte marul, maydonoz ve özellikle de ayran olmadan olmaz, benden hatırlatması :)

Afiyet Olsun.


13 yorum:

  1. çok güldüümm erkek gücüne gerek yok cümlesine:))
    ama el lezzetii diye itiraz ettiklerini düşünsene:)
    ellerine sağlık canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Vallada olmuş,ellerine sağlık..türk mutfağında çareler tükenmez..pratiklik baştacı..ellerine sağlık..fikre bayıldım..

    YanıtlaSil
  3. Robotta neden olmasın dediğiniz gibi bende kısa sürede denemek istiyorum Afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım..Çok doğru zaten erkekler ter damlatıyorlar:( ıı..
    Sevgiler. İyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
  5. harika gözüküyor,ağzım sulandı..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, ben fransadan elif. Tarifiniz cok guzel yalniz bi açiklik isterim mümkünse : mutfak robotu dediginiz hangi robot oluyor tam anlayamadim. Sogani cektigimiz robotmu oluyor? Tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet soğan çekmek amacıylla kullanılan Arzum marka robot kullandım :)

      Sil
  7. Merhabalar;
    Ellerinize Sağlık!
    Bloğunuzun yeni izleyicisiyim.Sizi de kendi mutfağımda da görmekten mutluluk duyarım sevgiler...

    http://gizemselmutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Ah çok hoş bi fikir aklınıza sağlık...

    YanıtlaSil
  9. tam bana göre ,çok iyi fikir.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba tarifler süper ellerine saglık arkadaşım

    YanıtlaSil
  11. Robotum sayenizde bozulduğu için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzgünüm ama ben sık sık yapıyorum robotuma hiçbirşey olmuyor öyle ahımşahım birşey de değil çok eskiden gazeteden kuponla aldığımız Arzum marka robot. Belki sizinkinin motor gücü yetersizdir ya da küçük doğrayıcı tipi rondoya bütün malzemeyi sığdırmaya çalışmış da olabilirsiniz , kapasitesinini üzerinde bir performans beklemiş olabilirsiniz robotunuzdan , üzgünüm :(

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))