30 Ocak 2013 Çarşamba

Fırında Köfteli Pırasa


Fırın yemeklerine bayılıyorum. Kavurdu, çevirdi yok :)) Bütün malzemeleri kat, karıştır, sür fırına:) bu kadar basit. 
Yemeği yaparken baktık kokular nefis, eşim de yanlız yemeyelim ara da annemlere götürelim dedi :) Ben de öyle yaptım, annemler de pırasayı hep tencerede zeytinyağlı yaparlar yani böylesini hiç yememişlerdi onların da çok hoşuna gitti ailece yedik :) 
Eşim çok acıkmış olduğumuzdan  bir iyilik yaptım ve yemeğin pişmiş halini fotoğraflamadım :))))) aksi halde fenalık geçiriyor :))

Siz de yapın sevdiklerinizle paylaşın :)


Malzemeler:
  • 6 dal pırasa
  • 2 adet havuç
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet patates 
  • Sıvıyağ
  • Tuz, kekik, pul biber
Köftesi için:
  • 200 gr. kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 çorba kaşığı bayat ekmek içi
  • Kekik, pul biber, tuz, karabiber
Yapılışı:

İlk olarak kıyma, rendelenmiş soğan, bayat ekmek içi, tuz ve diğer baharatlar harmanlanarak yoğurulur ve köfte harcımız  hazırlanır. Hazırlanan karışımdan erik büyüklüğünde parçalar alınarak minik parmak şeklinde köfteler yapılır.

Daha sonra borcama ( ya da tepsiye ) pırasalar 1 cm verev olarak, havuç halka halka, patates ve kırmızı biber küp küp, kuru soğan yemeklik doğranır, üzerinden bir miktar sıvı yağ gezdirilir, tuz ve arzuya göre baharat ilavesiyle harmanlanarak tepsiye yayılır.

Sebzelerin aralarına yer yer minik köfteler yerleştirilip 1 çay fincanı sıcak su ilavesiyle borcamın üzeri aleminyum folyo ile kaplanarak önceden ısıtılmış 200 der. fırında ( yaklaşık 40 dak. ) pişirilir.

Yemeğimizi sıcak sıcak servise sunabiliriz.

Afiyet Olsun.







11 yorum:

  1. çok şenlikli bir yemek olmuş...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. aynen bende çok severim fırın yemeklerini

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık enfes görünüyor.Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık,canı..nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  5. tek kelimeyle harika olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. İlk defa pırasayı köfteli gördüm.Ve bayıldım.Muhakkak deneyeceğim.Ellerine sağlık canım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık çok renkli çok hoş görnümlü bir sunumla hazırlanmış..ellerinize emeğinize sağlık..tarifi aldım sizide izlemeye aldım

    YanıtlaSil
  8. farklı ve güzel bir tarif. çok hoş birblogunuz var, izliyorum. www.marmelattt.com dayım beklerim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,

    Sizi biraz üzeceğim ancak bunu bir görev biliyorum. http://www.ellerimesaglik.com/firinda-kofteli-pirasa-bir-tarifi linkine bir tıklayın. Çünkü bu site sizin benim ve başka bir çok arkadaşımızın emeğini hem izinsiz hem de kaynak göstermeden kullanmakta. Ben uyardım fotoğrafımı değiştirdiler ama tarif aynı kaldı. Şeytan dürttü başkalarının da tariflerini çalmışlar mı diye ve size ve başkalarına ulaştım. Lütfen emeğinize sahip çıkın... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( çok yazık :(
      Bu konuda hassasiyet gösterip beni bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. İnsanların emek verip, uğraşarak yaptıkları ve bir o kadar özen göstererek resimledikleri tariflerini, resmen çalarak kendi tarifi gibi paylaşılması çok acı, yazık......

      Sil
    2. Rica ederim. Umarım siz de pes ettirmişsinizdir. Sevgilerimle...

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))