23 Mart 2012 Cuma

Tam Buğday Unlu Köy Ekmeği


Geçenlerde TV seyrederken Anadolu'yu gezen programlardan birinde ( ki bu programlar benim favorim :) yaşlı bir teyze köyündeki tandırında mis gibi kocaman köy ekmekleri yapıyordu, ekmekler fırından sıcacık çıkınca nasıl canım çekti hemen ben de hamurumu yoğurdum :) Tandırda yapamadım ama benim ekmeğimde gerçekten tam istediğim gibi kabarık, kalın sert kabuklu ve doyurucu tam bir köy ekmeği oldu.
Sanırım bu lezzeti doğal, tam buğday ununa borçluyum. 


Ayrıca belirtmek isterim ki ekmek yapmak çok basit ama hamurumuzun mayalanması için beklemek çok sıkıcıdır. Güzel kabarmış ve iyi pişmiş ekmekler istiyorsanız sabretmeniz gerekir :)

Malzemeler:

* 3 su bardağı tam buğday unu
* 2 su bardağı ılık su
* 1 su bardağı normal un
* 1 çorba kaşığı kuru maya
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 1 tatlı kaşığı şeker ( maya için )

Yapılışı:

Tam buğday unu ve tuz karıştırılarak ortası havuz gibi açılır. Ilık su, maya ve şeker karıştırılarak una ilave edilir ve yavaş yavaş normal un ilavesiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğrulur. Yoğrulan hamurun üzeri nemli bir bezle örtülerek sıcak bir ortamda en az bir saat mayalandırılır. Hamurumuz iyice kabarınca unlanmış tezgaha alınarak tekrar yoğrulur ve yağlı kağıt serilmiş tepsinin ortasına yuvarlak bir top gibi bırakılır. Hamurun üzerine keskin bir bıçakla istenilen şekilde kesikler atılıp tekrar üzerine geniş bir kap örtülerek tepsi mayasını alması sağlanır ( yaklaşık 40 - 45 dak. kadar ) Süre sonunda, isteğe göre hamurumuzun üzerine çok hafi un serperek önceden ısıtılmış 200 der. fırına sürülür. Ekmeğimizin üzeri kabuk bağlayıp hafif kızarmaya başlayınca fırınımızın ısısı 180 der. düşürülereek iyice kızarana kadar pişirilir.

Bu ekmeği yapınca yanına eşim için çökelek (lor peynir ) yaptım. Beraberinde domates, salatalık, zeytin...vs. kahvaltılıklar eşliğinde bir kahvaltı hazırladım. Sıcacık da çayımızı demleyince tamam oldu :)

Afiyet Olsun.



5 yorum:

  1. sıcak ekmeğin arasına o çökeleği koycaksın
    yanına da çayy offff :)

    eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. ev yapımı ekmek gibisi varmıdır ki?hele birde tandırda olacak bayılırım ama bende sizin gibi mecbur fırında yapıyorum .çok güzel kabarmış elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik canim :-)))
    cok güzel olmus...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel kabarmış,görüntü çok hoş yanında sıcacık çayla sade bile yenilir,eline sağlık...

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))