19 Mayıs 2010 Çarşamba

Fıstıklı Pirinç Pilavı

Ülkemizde bolca yetişen yer fıstıklarını yeterince değerlendirmediğimizi düşünüyorum. Ceviz, fındık, fıstık kadar ilgi görmüyor. Oysa ki bence hem tatlıya hem de tuzluya yakışan güzel bir yemiş. Ben bu kez pirinç pilavında denemek istedim değişik, hoş bir lezzetti.
Malzemeler:
  • 100 gr. tuzsuz fıstık
  • 2 su bardağı pirinç
  • Tuz, sıvıyağ

Yapılışı:

Fıstıkların kabukları ayıklanır ve yıkanır. Pirinç te nişastası gidene kadar bol soğuk suda yıkanır ( ben pirinçleri suda bekletmiyorum ). Ardından sıvıyağda fıstıklar hafif koyulaşana kadar, yakmadan kavrulur sonra pirinçler ilave edilir ve irlikte kavrulur en son tuz ve 3 bardak sıcak su eklenereek tencerenin kapağı kapatılır ve suyunu çekene kaar pişirilir.

Pişen pilav bir süre demlenmeye bırakıldıktan sonra sıcak sıcak servis edilir.

Afiyet Olsun.

7 yorum:

  1. Fistikli üstelik degisik bir tarif ellerine emeklerine saglik canim afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık değişik bir tarif görüntüsüde çok güzel

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. ellerıne sağlık canım sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Sunumun muhtesem..
    Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  6. buket hanım ellerinize sağlık nefis görünüyor gerçektenn.:)

    YanıtlaSil
  7. Hakikaten hem tatlıya hem tuzluya yakışan bir lezze. Ben de kurabiyesini yapmıştım.

    Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))