10 Şubat 2010 Çarşamba

Tahin Soslu Kemalpaşa Tatlısı

Tahin içeren tariflerim peş peşe geldi biliyorum ama bizim LezzetHanemizde kışın tahin çok tüketilir. Humustan tutunda tahin pekmez karışımına ve son zamanlarda sık sık yaptığım Tahinli Kurabiyeye varana kadar hemen hemen herşeyin içine girer tahin :) Özellikle tatlıların üzerini de son zamanlarda tahinle süsler oldum, aslında süsten ziyade tahinin buruk tadı tatlının şerbetini biraz öldürüyo ve hoş bir lezzet veriyor. Tabiii kalorisini işin içine katmazsak :)

Malzemeler:
  • 1 pkt Kemalpaşa Tatlısı
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • 3 -4 damla limon suyu
  • 1 çay bardağı tahin

Yapılışı:

Kemalpaşa tatlısının markasına göre şerbet miktarı değişiyor ve nedense paketin üzerinde yazan su ve şeker miktarı her zaman ya az ya da fazla geliyor. Bu tatlıyı çok sık yapmasamda edindiğim tecrübelerle BİM marketlerden aldığım Kemalpaşa tatlısı için 3 su bardağı su ve şeker iyi geldiği sonucuna vardım.

İlk olarak su ve şerbeti tenceremize alıp kaynamaya bırakalım ve kaynamaya başlayınca ocağın altını kısarak 15 dak kaynatalım ardından tatlılarımızı tencereye atıp 3 - 4 damla limon suyunu ilave ederek kapağını kapatalın ve yaklaşık 10 dak birlikte kaynatarak ocağı kapatalım ve şerbetini çekmesi ve soğuması için bekletelim bu arada ters düz edelim ki şerbet eşit dağılsın.

Soğuduktan sonra servis tabağına alıp üzerine tahin gezdirerek servise sunalım.

Afiyet Olsun.




8 yorum:

  1. AAa hiç denememiştim değişik olur:)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. en kısa zamanda deneyeceğim...
    elinize sağLık, çok güzel görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  3. Tahine bayılırım zaten bomba olmuş bu ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Buket ciğim eminim çok lezzetli olmuştur ama ben tahin almayayım:)
    Bu yolla aldığım kaloriyi iki katına çıkartırım yoksa:)
    Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. Kemal paşa tatlısına bayılıyorum ama kalorisinden dolayı hep almayı erteliyorum birde tahinle olursa ne olur bilmem ama çok özendimmm...Ellerinize sağlık :) Bende beklerim bloğuma sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. fatma48-hazanyagmuru410 Şubat 2010 22:16

    benim paşamın vazgecemediği bir tatlıdır kemalpaşa tahinde çok yakışıyo tabikide ben tadına bakamıyorum şeker tavan yapıyo değilse ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  7. aa çok değişik olmuş ,ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. boşver kaloriyi canım ya...harika görünüyor.ben tatlıya dayanamam.kalori malori uçar gider aklımdan.ah şimdi olsaydı da yeseydim.bazen tatlı krizim tutuyorda şerbetli tatlıdan aşağısı kurtarmıyor valla.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))