24 Kasım 2008 Pazartesi

Bacaklı (Kesme) Çorba

Aslında Kesme Çorba ya da Erişte Çorbası da denen bu geleneksel lezzetimize ben, küçüklüğümden ben, içindeki uzun eriştelerden dolayı Bacaklı Çorba derim. Soğuk kış günlerinde içinizi ısıtacak olan bu çorbayı ben şöyle yapıyorum.

Malzemeler:
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 1 Avuç dolusu erişte
  • 1 Adet kuru soğan
  • 3 Çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 Çorba kaşığı salça
  • 1 Çorba kaşığı kuru nane
Yapılışı:
İlk olarak 1 su bardağı yeşil mercimeğimizi 10- 15 dak. suda bekleterek hem siyah suyunun gitmesini sağlıyor hem de gaz yapmasını önlüyoruz. Ardından süzüp iyice yıkadıktan sonra tenceremize alıyor ve üzerine yaklaşık 1,5 lt su ilave edip mercimeklerimiz yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Yumuşayınca içine ev kesimi eriştelerimizi ve beraberinde tuzumuzu ilave ediyor ve haşlamaya devam ediyoruz. Diğer tarafta orta boy bir adet kuru soğanımızı çok küçük olarak doğruyor ve sıvı yağda soteliyoruz ardından 1 çorba kaşığı salçamızıda ekliyerek kavuruyor ve içine 1 çorba kaşığı dolusu kuru nanemizi de ilave ederek nanelerimizi de kavurduktan sonra bu karışımımızı kaynamakta olan çorbamızın üzerine döküyoruz ve bir iki kez karıştırarak ocağımızı kapatıyor ve çorbamızı dinlenmeye bırakıyoruz.
Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))