14 Şubat 2017 Salı

Mandalina Reçeli


Günlerdir instsgramda Mandalina Reçeli videoları görüyordum, nasıl hoşuma gidiyordu.  Durdum duramadım ben de yapıcam dedim. Aslında mandalina zaten tatlı bir de onu şekerlemek aklıma yatmadı ama o nefis görüntü beni harekete geçirdi gecenin bir vakti kalktım birkaç mandalina ile yaptım.


Malzemeler:
  • 9 adet mandalina
  • 5- 6 adet karanfil
  • 2 çay fincanı toz şeker
Yapılışı:

Mandalinaların 6 tanesi  yıkanarak bütün bir şekilde 4 ayrı kaynar suda 10'ar dak. kaynatılarak süzülür. ( Bu işlemi kabuklardaki acı tadı gidermek için yapıyoruz, ilk suda kaynatıyoruz süzerek yeni kaynar suya alıyoruz bu şekilde 4 ayrı suda 10'ar dakika kaynatıyoruz) Sonra ortadan ikiye kesilerek bir tencereye kabukları alta gelecek şekilde dizilir ve üzerinden şekeri ve karanfiller serpilir, kalan 3 mandalinanın da suyu sıkılarak üzerine gezdirilerek ocağa alınır. Kaynayana kadar yüksek ateşte, sonra kapağı kapalı olarak kısık ateşte şerbeti kıvamlanana kadar pişirilir. 

Piştikten sonra ocaktan alınarak dinlendirilir. İyice soğuduktan sonra kaymak ilavesiyle sunulur. 

Her ne kadar reçel dense de sadece kahvaltılarda değil, yemek sonrası ya da kahve eşliğinde tatlı olarak misafirlerinize de ikram edebilirsiniz.

Afiyet Olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))