8 Eylül 2015 Salı

Beyaz Kiraz Reçeli



 Geçtiğimiz günlerde annemler Konya Ereğli'ye teyzemleri ziyarete gittiler. Eniştemin memleketi olan Ereğli beyaz kirazları ile meşhur, önceki senelerde de Ereğli'de oldukları müddetçe teyzem her sene Beyaz Kiraz reçeli yapar ve bizi de unutmazdı, bu sene de öyle oldu, bizim Beyaz Kiraz reçellerimiz ve beraberinde Vişne ve Ahududu reçelleri ile birlikte teyzemin ellerinden hazırlanıp kavonozlanmıştı :)

Bütün reçelleri sevsem de beyaz kiraz ayrı bir sevimli gelir bana, minik mink üzümü andıran sapsarı tanecikleri yemek çok sevkli :)
 

Tabiiii adetim olduğu üzere fotoğrafladım ve teyzemi arayarak sizler için tarifini aldım.:)) Aslına bakarsanız teyzem '' çok basit normal reçel yapar gibi yaptım'' dedi :))) Nasıl yani biraz açıkla diyince de ''ölçüsü yok şekerle meyveyi kaynatıyosun'' dedi :))) yani reçel yapmak onun için o kadar sıradan ve kolay ki tarif etmekte zorlandı :) Neyse ben didikliye didikliye öğrendim :)) 

Teyzem çok yaptığı için gr, kilo ölçüsü vermedi ama göz kararı ölçüsünü aldım.

Nasıl mı Yapmış?

Malzemeler: 
  • 1 ölçü beyaz kiraz ( 1kg, 2kg, 3 kg. her ne ise )
  • 1 ölçü toz şeker ( kaç kg kiraz ise o kadar toz şeker )
  • 4- 5 damla limon suyu
Yapılışı:

Kirazlar çöplerinden ayıklandıktan sonra yıkanarak süzülür ve çekirdekleri tığ yada çöp şiş yardımıyla çıkarılarak derin bir tencereye alınır. Üzerine kirazımız ölçüsünde toz şeker serpilerek tencere hafif sallanarak karışması sağlanır. Sonra bir kenarda en az 3- 4 saat ya da akşamdan sabaha kadar bekletilerek kirazların sulanması sağlanır. 

Süre sonunda tenceremiz ocağa alınarak kaynayana kadar yüksek ateşte kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte orta koyulukta şerbet kıvamını alıncaya dek kaynatılır. İstediğimiz kıvamı alınca 3 - 4 damla limon suyu ilave edilerek hafif karıştırılarak ocaktan alınır. Ardından yayvan bir kaba alınarak ( derin bir tepsi gibi ) üzerine temiz beyaz bir tülbent örtülerek çok güneş alan bir yere konulup 2- 3 gün bekletilerek güneşle kıvam alması ağır ağır olgunlaşıp lezzetlenmesi sağlanır.

Sofraya konmaya hazır bir kıvam alınca temiz kavonozlara paylaştırılarak, kapakları sıkıca kapatılarak serin bir yerde saklanabilir. 

Eşim reçeli tereyağ ile yemeye bayılır ben ise kaymakla çok severim :) Ayrıca pişiyle de tartışmasız nefis oluyor :)) Kısaca kahvaltı sofralarımızı rengarenk katkısız, doğal ev yapımı reçellerle bereketlendirmek çok hoş bir duygu.
 
 Teyzem diğer vişne ve ahududu reçelini de aynı usulde yapmış hepsi de nefisti, Ellerine sağlık :)





8 yorum:

  1. Teyzenizin ve bizimle paylaştığınız için sizin ellerinize sağlık. Sanırım püf noktası güneşte bekletme. Dayanıklılığı olduğu kadar lezzeti de artırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Evet galiba güneş ışığı ve ısısıyla olgunlaşma süreci tamamlanıyor.

      Sil
  2. Merhabalar sevgili arkadaşım tam da beyaz kirazı bu haliyle severim normalde yemem diyecektim o kadar güzel gözüküyor ki kavanozda valla olsa hemen bir kaç tatlı kaşığı hiç çekinmeden yerdim aslında ben de alıp yapabilirim neden olmasın ki kahvaltıda çok reçel tüketrmesekte minik minik tabaklarda sunmayı çok severim. neyse ben sizden hazır tarifi aldım bile yapması kaldı..Elinize sağlık sevgiyle kalın takibe de aldım ayrıca..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükran hanım beğenmenize sevindim, minik minik üzüm tanesi gibi kirazlar beni ye diyo :), çok sevimli siz de yaparsanız afiyet olsun :)

      Sil
  3. Merhaba sevgili lezzethane kardeşim.bu kiraz tarifiniz çok hoşuma gitti.fakat elimde diğer renkteki kirazlar var.bu tarifle yapsam bir eksiklik olur mu aceba.yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Filiz yılmaz, şu anda yorumunuz gördüm ve cevap vermekte geciktiğini için çok çok üzüldüm. Sizi beklettigim için Özür dilerim. Sanırım bloguma girmeyi ihmal ediyorum. Bu reçel tarifi tüm meyveler için ve kırmızı kiraz için de geçerlidir. Umarım işinize yarar. Teşekkür ederim.

      Sil
    2. Sevgili Filiz yılmaz, şu anda yorumunuz gördüm ve cevap vermekte geciktiğini için çok çok üzüldüm. Sizi beklettigim için Özür dilerim. Sanırım bloguma girmeyi ihmal ediyorum. Bu reçel tarifi tüm meyveler için ve kırmızı kiraz için de geçerlidir. Umarım işinize yarar. Teşekkür ederim.

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))