24 Şubat 2015 Salı

Soğan Kebabı


Bu yemeği yaparken yine Malatya günlerimiz gözümün önünden geçti... Malatya'da olsaydık tepsimi mahalle fırınına götürür, orada pişrtir gelirken de sıcacık pidelerden alırdım dedim... hüzünlendim... yine özledim :(
Bizim evde Antep, Adana , Antakya usulü acılı kebaplar, fırın yemekleri hiç tartışmasız tercihlerimizdendir. 
Bu yemeği de uzun süredir yapmak istiyordum fırın yemeği olması, kebap türevi olması ve eşim için de soğan olması mutlaka yapmalıyım dedirtti bana...


Ancak uygun soğan cinsini bulmakta zorlandım , o nedenle de biraz gecikti ama sonuçta aklıma girmişti bir kere yapmalıydım o nedenle ne bulduysam onunla yaptım. Orjinalinde küçük ceviz büyüklüğündeki kuru soğanlar kullanılmalı benimkiler biraz yumurta büyklüğündeydi :(
Malzeme listesi uzun görünebilir ancak gözünüz korkmasın, yapımı en basit yemeklerden diyebilirim. 

Malzemeler:
  • 10 - 15 adet küçük kuru soğan
  • 4 adet çarliston biber
  • 2 adet kırmızı biber 
  • Zeytinyağ
  • 1 kafve fincanı nar ekşisi
Köftesi İçin:
  •  250 gr kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Arzuya göre karabiber, pul biber, kekik
  • 10 - 15 adet küçük kuru soğan
  • 4 adet çarliston biber
  • 2 adet kırmızı biber
Yapılışı:

İlk olarak kıyma, rendelenmiş kuru soğan, tuz ve diğer baharatlar yoğurularak köfte harcımız hazırlanır.
Diğer tarafla kuru soğanlar kabuklarının tek katı kalacak şekilde ayıklanır ve yıkanarak ortadan ikiye kesilir. 
Daha sonra fırın kabımıza her soğanın arasına bir köfte gelecek şekilde dizilir. Fırın kabımızın boş kalan yerlerine Çarliston ve kırmızı biberler irice dilimlenerek serpiştirilir. En son tuz ve zeytinyağ gezdirilerek önceden ısıtılmış 200 der. fırına sürülür. 
Yemeğimiz suyunu salıp çekinceye dek üzeri açık olarak pişirilir. Suyunu çekip köfteler kızarmaya başlayınca 1 su bardağı suda incelttiğimiz nar ekşisi ilave edilerek üzeri aleminyum folyo ile kapatılarak tekrar fırına sürülür ve kuru soğanlar yumuşayana dek pişirilir.

Ben yemeğimizin yanına salata ve ayran yaptım bize yetti de arttı bile :) Misafirimiz gelecek olsaydı yanına bir de pilav yapardım güzel bir menü oluşurdu :) 

Tercih sizin :) Afiyet Olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))