17 Nisan 2013 Çarşamba

Pan Revani (ya da) Kolay Ekmek Kadayıfı


Hani eşimin doğum gününde minik pankekler yapmıştım ya... bugün de düşündüm pankek olur da pan revani neden olmasın ki dedim.... yaptım oldu :)

Ama bu kez porsiyonluk kekler değil de teflon tavada ekmek kadayıfı misali büyükçe yaptım sonra dilimleyerek sevdiklerime sundum herkesten tam not aldı benden söylemesi.

Galiba bu tatlı artık benim favorim çünkü çok pratik :)

Malzemeler:
  • 1 su bardağı süt
  • 1 adet yumurta
  • 4 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 pkt vanilya
  • 1 pkt kabartma tozu
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
Şerbet İçin: 

* 1,5 su bardağı su
* 1,5 su bardağı şeker
* 2- 3 damla limon suyu

Yapılışı:

İlk olarak şeker ve suyumuzu küçük bir tencereye alarak kaynatmaya bırakıyoruz. Fokurdamaya  başladıktan sonra kısık ateşte yaklaşık 20 dak. kaynatıyoruz. En son ocaktan alamaya yakın 2 - 3 dak. limon suyu sıkarak bir taşım kaynatıp ocaktan alıyoruz.

Şerbetimiz kaynarken biz diğer tarafta süt, yumurta, un ( ben tam buğday unu kullandım ), yağ, toz şeker, kabartma tozu ve vanilyayı  kalın boza kıvamında çırparak tabanı yağlanmış büyük boy teflon tavaya alıp ( ben balık tavamı kullandım ) çok kısık ateşte altı kızarana kadar pişiriyoruz. Daha sonra bir kapak yardımıyla çevirerek diğer tarafını da kısık ateşte pişirdikten sonra hazırladığımız şerbeti kekimizin ilk sıcaklığı geçtikten sonra yavaş yavaş şerbetimizi gezdiriyoruz.

Tatlımızı bir süre dinlendirip, şerbetini çektirdikten sonra dilimleyerek servise sunabiliriz.

Ben kıyılmıış ceviz serperek ikram ettim ama kaymak ve dondurma da çok yakışıyor haberiniz olsun.

Afiyetle...






6 yorum:

  1. Tam benlik. Acaba fırında pişebilir mi? Çok güzel tarifler okuyorum takip ettiğim bloglarda. Hepsini
    yapsam diyorum. Bu gidişle 100 kilo filan oluruz herhalde...Eline sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bence de olur gibiyiz gibime geliyor :)))))
    Fırında da pişirilebilir herhalde ben aslında minik minik krepler halinde hazırlamak üzere işe koyuldum sonra amannn tek tek uğraşmayıp hepsini birden döküyüm tavaya pişiriyim dedim bu çıktı ortaya :) Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık şeker varsa içinde yenmeyecek bir şey olmaz sanırım güzel görünüyor notumu aldım

    YanıtlaSil
  4. Of of nasılda lezzetli görünüyor..ellerinize sağlık,çok ta pratik..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,bu pratik tatliyi denemek istiyorum ama serbetin sicaklik ayarini tam olarak anlayamadim tatlinin serbeti yeni alti sondurulmus yani cok sicak olacak ve kek de ilk sicakligini atmis olacak.yani her ikiside sicak olacak degilmi.simdiden cok tesekkurler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaar, cevap yazmakta geciktiğim içn üzgünüm :(
      Tatlımız ocaktan alınacak 1 dakika sonra çok sıcak olmayan ılık şerbet üzerine gezdirilecek. Serbetin soğuk olmasında bir sakınca yok ama tatlımız sıcak olacak sadece hamurlaşmasın diye pişen kekin ilk buharının çıkmasını bekliyoruz çok az.

      Sil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))