4 Şubat 2012 Cumartesi

Sütlü Patates Çorbası


Patates Çorbasını ilk kez, geçtiğimiz senelerde meşhur olan Yemekteyiz Programında görmüştüm ve o zaman ' patatesten de çorba mı olurmuş' demiştim :) sonra ne olduysa bir de ben yapıyım dedim ve çok beğendim. Artık özellikle kışın sık sık yapıyorum. Değişik birşeyler denemek isteyenlere tavsiye ederim. Sütlü olduğu için son derece hafif bir çorba.


Yapılışı:
* 2 adet patates
* 1 adet kuru soğan
* 1 adet havuç
* 1 su bardağı süt
* Sıvıyağ
* Tuzot ( çeşnili tuz )

Yapılışı:

Kuru soğan yemeklik doğranır, havuç ve papates rendelenir ve hep birlikte sıvı yağda hafif sotelenir. Ardından yeteri kadar su ilavesiyle sebzeler yumuşayana kadar kısık ateşte pişirilir. Sebzeler yumuşayınca çorbamız blendrdan geçirilerek pürüzsüz olması sağlanır ardından ocağa alınarak bir su bardağı süt ilave edilerek ( soğuk ya da sıcak farketmez ) bir taşım kaynatılarak ocaktan alınır ve çeşnili baharat ( tuzot ) ilave edilerek tamamlanır.

Çorbamız kuru nane ilavesiyle servise sunulur. Ben kendime, yanında kuru köy yufkasıyla ikram ettim :)

Not: Çorbamızın sütünü ilave ettikten sonra sadece bir taşım kaynatmalıyız aksi taktikde süt köpürür ve hoş olmayan bir görüntü ortaya çıkar.
Ayrıca sade tuz yerine çeşnili tuz kullanılırsa çorba daha lezzetli oluyor. Benden söylemesi:)

Afiyet Olsun.




5 yorum:

  1. ellerıne sağlık canım patates corbası en sık yaptıgım çorbadır cesıt cesıt yaparım kızım için ,bu çorba da nefis olur yalnız ben havuç mıktarını azaltıyorum mesela yarım havuç koyuyorum kızım havucun verdıgı tattan pek haz almıyor corba enfes olmus ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. patates mi? her daim yenir :-)

    sevgiler cok lezziz olmus...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım:)
    nefis görünüyor çorban:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Beğenmenize çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  5. canım çekti bak şimdi :(((
    ellerine sağlık nefis olmuş gerçekten

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))