7 Aralık 2011 Çarşamba

AŞURE


Aslına bakarsanız hazır aşureler çıktı çıkalı aşure yemek için ne Muharrem ayını bekliyoruz ne de Muharrem ayında evde aşure yapıyoruz. Alıştık hazıra ne zaman canımız çekse hazır toz karışımları pişirip afiyetle yiyoruz.
Ama bu sene güzellllceee aşuremi kendim yapıp , dağıtmak istedim. Pişirdim...süsledim...dağıtım... gerçekten insanın kendi yaptığı bir şeyi paylaşmanın verdiği haz bambaşka bir duygu. Bugün, hani kendi çapında küçük bir kazan aşure pişirmiş ve bunu paylaşmış olmanın verdiği huzur, mutluluk ve hazla uçuyorum :))
Malzemeler:
  • 3 su bardağı buğday
  • 1,5 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1,5 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
  • 1 su bardağı çekirdeksiz kuru üzüm
  • 1 çay bardağı kuş üzümü
  • 10 adet kuru kayısı
  • Toz şeker ( 1 kg kadar )
  • 2 çorba kaşığı susam
  • 2 çorba kaşığı gül suyu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı bal
  • 2 çubuk tarçın
  • 8 - 10 adet karanfil
  • 2 çorba kaşığı buğday nişastası
  • Kuru yemiş çeşitleri ( süslemek için )
  • Nar ( süslemek için )
  • Yeteri kadar su
Yapılışı:
Nohut ve kuru fasulye akşamdan ayrı ayrı sularda ıslatılır ve sabah yine ayrı ayrı sularda haşlanır. ( Daha önceden haşlayıp derin dondurucuda sakladığınız nohut ve fasulyeler de olur. ) Buğday büyük bir tencereye alınır beraberinde çubuk tarçın ve karanfiller atılarak bol su ile yavaş yavaş iyice yumuşayana kadar pişirilir. Buğdayların pişmesine yakın ayıklanıp yıkanmış üzümler ilave edilir. Ardından yine yıkanmış ve minik minik doğranmış kayısılar eklenir en son haşlanmış nohut ve kuru fasulye ilave edilerek çorba gibi olacak şekilde yeteri kadar suyu tamamlanarak şekeri eklenir. ( Bu aşamada damak tadı devreye girer tadına bakarak istediğiniz kadar şeker ilave edebilirsiniz. ben kesin bir ölçü veremiycem ama sanırım 1 kg kadar şeker kullandım. ) Daha sonra susam, bal ve gül suyu ilave edilerek karıştırılır. Bütün malzemeler istenilen kıvamda pişince 2 çorba kaşığı buğday nişastası 1 su bardağı soğuk suda ezilerek yavaş yavaş tencereye ilave edilir ve karıştırılarak bir taşım kaynatılıp ocaktan alınır.
( En son çubuk tarçını ve istersek karanfilleri tencereden çıkarmayı unutmayalım )
Sıcak sıcak kaselere paylaştırılır, bir süre ılıyıp üzeri kaymak tuttuktan sonra arzu edilen malzemelerle süslenerek sevdiklerimize ikram edilir.

Afiyet Olsun.

2 yorum:

  1. çok cici olmuş ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ay narlar çok şahane duruyorlar ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))