24 Kasım 2011 Perşembe

Çaydanlık Kireci Nasıl Temizlenir ?

Ülkemizde sular maalesef kireçli, başta çaydanlıklarımız olmak üzere hergün kullandığımız mutfak malzemelerimiz, su ısıtıcılarımız kireçle kaplanıyor bu da hem suyun tadını bozuyor hem de suyun geç ısınmasına sebep olarak gerek su ısıtıcılarda ve gerekse çaydanlıklarda fazla enerji tüketimine sebep oluyor. Ayrıca bir o kadar da çirkin bir görüntü ortaya çıkıyor.
Daha önceleri marketlerde satılan kireç çözücülere sarılırdık, bir kutu yetmez 2 kutu alırdık ancak hem ucuz hem temiz ve hem de çevreye zarar vermeden doğal bir yöntem öğrendim. Uzun süredir uygulamaktayım ve çok çok memnunum.
Ana malzememiz: Limontuzu
Kireçlenen çaydanlık yada her ne ise içine bir çorba kaşığı limon tuzu atıyoruz ve kabı dolduracak kadar da soğuk su ile üzerini tamamlayıp kaynamaya bırakıyoruz. Kaynadıkça kireçlerden eser kalmadığını ve tertemiz, miss gibi, ilk alındığı günkü gibi parlayan çaydanlıklarınıza kavuşuyorsunuz.
Kireçler çözülüp de işlem bitince içindeki limontuzlu suyu boşa dökmeyin banyo, wc ve mutfak lavobalarınızın tıkanan deliklerini temizlemekiçin sıcak sıcak su giderlerinize dökün oraların da açıldığını göreeksiniz.
Ben uyguluyorum ve faydasını görüyorum.Sizlerle de paylaşmak istedim :)

14 yorum:

  1. yarım çay bardağı kadar sirkeyi kaynatmakta güzel sonuç veriyor koku berbat ama sonuç süper:D

    YanıtlaSil
  2. çok sağol arkadaşım benimde çaydanlığım kireçlendi kimyasal madde kullamayı hiç istemiyorum en yakın zamanda deniyeceğim

    YanıtlaSil
  3. bende o markette satılanlardan almaktan yoruldum ve bu kireç olayı deli ediyor beni dediğini deneyeceğim:)teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. limontuzunu ben de kullanırım hem kettle için hem de çaydanlık kireçleri için. sanki yeni alınmış gibi pırıl pırıl oluyorlar.

    YanıtlaSil
  5. Beğenmenize sevindim, Kalpkurabiyecik, sirkenin kokusu gerçekten çok kötü ama işe yarıyor:)

    YanıtlaSil
  6. Bende uyguluyorum.buna benzer bende birşey söyleyeyim.annemim yöntemi.sıktığınız limonların kabuklarını atmayıp buzdloabında biraz biriktirin.Küflenmicek kadar.Aynı şekilde çaydanlığın içinde su ile kaynattığınızda çok güzel çözüyor kireci.Ben genel de bunu uyguluyorum.kimyasallardan uzak durmaz lazım.

    YanıtlaSil
  7. Zeynep Hanım bu limon kabuğu yöntemini tuttum :) ben de uyguluycam.

    YanıtlaSil
  8. denedim süper oldu çok teşekkürler :) kimyasal kullanmıyorum

    YanıtlaSil
  9. Kireci anladikta demligin siyahligi nasilcozulur acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap yazmakta geç kaldığım için üzgünüm. Evet ona da bir çözüm öğrendim ama henüz yayınlamamıştım laf aramızda ilk size söylüyorum :))) nohut kadar diş macunu ile çelik çaydanlık, tencere...vs ovarsanız yani vimler gibi diş macunu ile vimlerseniz müthiş parlıyo haberiniz olsun

      Sil
    2. Beyaz cifi posete döküp posetle ovarsaniz pırıl pırıl oluyor

      Sil
  10. Hemen deneyeceğim bunu süperr. özellikle diş macunu olayını:))

    YanıtlaSil
  11. çaydanlık demlikteki siyahlık için çamaşır mak.deterjanı matik ile kaynatın.süper.sonrasında iyice durulayım tabii

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))