10 Eylül 2011 Cumartesi

Fırında Kızartma


Kızartma yemeyli neredeyse 2 sene falan olacak :( çok sevmeme rağmen yağlı olduğu için uzak durmaya çalışıyorum. Bugün, sık sık yaptığım Meksika Patates ( Elma Dilim Patates ) usulüyle karışık kızartma yapabileceğimi düşünerek evdeki sebzelerden dilimleyip çok az yağ ile harmanladım, fırına sürdüm ve kızartma olayını artık bu şekilde çözdüğümü düşünüyorum :)

Malzemeler:
  • 1 adet kabak
  • 1 adet patlıcan
  • 2 adet patates
  • 2 adet sivri biber
  • Zeytinyağ
  • Tuz, kekik
Yapılışı:

Bütün sebzelerin kabukları soyularak ( patlıcanlar pijamalı olarak ) kuşbaşı dilimlenir, üzerinden çok az zeytinyağ gezdirilir, tuz ve kekik serpilerek yağlıkağıt serilmiş fırın tepsisine yayılır ve önceden ısıtılmış 200 der. fırında kızarana kadar pişirilir.

Arzuya göre üzerine sarımsaklı yoğurt ya da domates sos gezdirilerek servise sunulabilir.

Afiyet Olsun.

3 yorum:

  1. bence de siz çözmüşsünüz bu olayı güzel görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Biz de senede birkaç defa yeriz. Böylesi daha iyi tabi :)

    YanıtlaSil
  3. harika gorunuyor elelriniz e saglik
    bedne cok sev erim kizartmayi
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))