28 Kasım 2009 Cumartesi

Taş Kadayıf ( Yassı Kadayıf )

Taş Kadayıf diğer adıyla Yassı Kadayıf benim çok sevdiğim bir lezzet, özellikle de cevizli olursa. Ancak Pazarda ya da Marketlerde hazır olarak satılanların yüzeyi kuru olduğunden içine ceviz ilave edip kapatamıyoruz ben de hamurunu kendim yapıp taze taze tüketmek istedim. Bayramda misafirlerimize ikram ettim, çok beğenildi.

Malzemeler:
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 çay bardağı ılık süt
  • 2 çay bardağı un
  • 1 çay kaşığı kuru maya
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • Bir fiske tuz
  • Sıvı yağ ( Kızartmak için )
  • 1 adet yumurta ( bulamak için )

*** Ayrıca içine 1 kase iri kıyım ceviz ve 1 çay kaşığı tarçın

Şerbeti için:

  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı su
  • 2 -3 damla limon suyu

Yapılışı :

Su, süt, un, kuru maya, şeker, tuz çırpma teliyle karıştırılarak katı boza kıvamında akışkan bir karışım elde edilir ve mayalanması için beklenir.

Bu arada su ve şeker 20 dak. kadar kısık ateşte kaynatılır ve en son 2 damla limon suyu ilave edilerek ocaktan alınır ve soğumaya bırakılır.

Hamurumuz mayalanınca ısıtılmış teflon tavaya birer çorba kaşığı dökülüp kaşığın tersiyle yayarak, çay tabağında küçük kadayıflar pişirilir. ( Sadece tek tarafı pişirilecek ) Hepsi tamamlanınca pişirmediğimiz iç kısmına bir tatlı kaşığı tarçınlı ceviz karışımı ekleyip kenarları bastırılarak kapatılır ve yapıştırılan ağzı çırpılmış yumurtaya bulanarak kızgın yağda önlü arkalı kızartılır ve soğuk şerbetin içine atarak 2 - 3 dak bekletilip şerbetin çekmesi sağlanır.

Üzerine tekrar ceviz serperek ya da kaymak eşliğinde servise sunulur.

Önemli not : Eğer kadayıfların arasına ceviz koymadan sade yapmak isterseniz kadayıf hamurlarını pişirirken iki yönünü de pişirmelisiniz.

3 yorum:

  1. çok severim bu tatlıyı sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık çok güzel.
    iyi bayramlar sağlık ve mutlulukla...

    YanıtlaSil
  3. mutlaka yarin ramazanin ilk gününde deneyecegim,benim sayfamada beklerim cnaim

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))