5 Ekim 2009 Pazartesi

Köz Mısır

Bu köz tavalarının işe yaramadığı alan yok gibi :) biraz geç tanıştım ama şimdilerde elimden düşmüyor. Her sabah kahvaltı için biber közlüyorum. Bazen haşlanmış patates, bazen kırmızı biber ve sık sık da patlıcan... Bu kez de haşlanmış mısır közledim ve sonuç nefis oldu.
Gerçek odun kömüründe közlenmiş mısırın tadı başkadır ancak ev ortamında iki tane mısır için mangal yakmak imkansız bişey :) Bu durumda köz tavası kurtarıcı oldu ve derin dondurucudaki haşlanmış mısırdan (SuperFresh) bir su bardağı köz tavasına atıp yüksek ateşte karıştıra karıştıra közledim.
Ankara'da sokaklarda haşlanmış mısır satılıyor ve yanında isteğe göre çeşitli soslar ilave ediyorlar. Çikolata sos, vişne sos, şeker, ketçap, mayonez,tuz...vs. Ancak bence mısıra en çok yakışan tuz. Bizde öyle yaptık ve tuzladık yedik.
Sizde yapın Afiyet Olsun :)

8 yorum:

  1. ellerine sağlık ne güzel fikir.bencede sadece tuz yakışıyor.

    YanıtlaSil
  2. bayıldım bu fikre.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık bende bayılırım mısıra yanına tuz ve karabiberi yakıştırıyorum bende

    YanıtlaSil
  4. Ohh afiyet olsun Buketcim ne iyi etmişsin...
    Ben haşlanmış mısırdan hiç denemedim...Direk taze mısırı koydum pişirdim öylede çok güzel oldu....Sarmısağıda dene mükemmel oluyor...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. buketçim gerçekten güzel bir fikir bu..bende aldım bu tavalardan..ama senin kadaar sık kullanığım söylenemez..ama elimi alıştırsam iyi olacak galiba:)sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Ellarine sağlık hemşerim (bende ankaradayım) sanırım yakında bende alacağım bu köz tavasından,çok kullanışlı bir şeye benziyor.
    Sevgielr

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık. Közleme aletini her alanda kullanıyorsun ne güzel :)

    YanıtlaSil
  8. Bu tavalardan almaya niyetlendim ben de.. ama nerede satılıyor acaba, ankaranın niresi kardeş yani ;)
    sevgiler

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))