24 Eylül 2009 Perşembe

Kandil Simidi

Kesinlikle pastanelerde yapılan Kandil Simidinden daha güzel, kıyır kıyır dökülen nefis bir tarif , özellikle tavsiye ederim.

Malzemeler:
  • 1 pkt. margarin ( ya da teryağ )
  • 4 su bardağı un
  • 2 adet yumurta ( birinin akı üzerine )
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı mahlep
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 1 çorba kaşığı şeker ( maya için )
  • 1 çorba kaşığı kuru maya
  • 1 kahve fincanı ılık süt ( maya için )
Yapılışı:

İlk olarak mayamızı şeker ile karıştırıp bir fincan ılık süt ilavesi ile 5 dak. kadar mayalanması için bekletilir.

Diğer tarafta un, tuz ve mahlep karıştırılarak karıştırma kabında havuz gibi açılır ve ortasına yumurta ( birinin tamamı diğerinin sarısı ), sirke, yumuşak margarin ve kabaran maya ilave edilerek önce ortadaki sıvı malzemeler karıştırılır sonra un ile karıştırılarak iyice yoğrularak pürüzsüz bir hamur elde edilir. Ardından hamurumuzu 16 eşit parçaya bölerek her bir parçayı parmak kalınlığında uzun yuvarlak şeritler yapılır ve uçları birleştirilerek simit şekli verililr. daha sonra yumurta akı ve en son susama batırılarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilerek 10 - 15 dak tepsi mayası beklenir.

Daha sonra 200 der. ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir.

Afiyet Olsun.


6 yorum:

  1. ellerine sağlık gerçekten aynı pastanedekiler kadar insanın iştahını kabartıyor.Afiyet Olsun

    YanıtlaSil
  2. görüntüsü konuşuyo zaten...tadıda eminim övdüğün kadar vardır..inşallah deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  3. merhaba ben endonezya dan yasemin. blogunuz cok guzel yeni girdim ama uc gundur geziyorum ellerinize saglik. hayirli bayramlar ben bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. BUKETCİM SEN YAPARSINDA KIYIR KIYIR OLMAZ MI HİÇ ELLERİNE SAGLIK
    AFİYET BAL ŞEKER OLSUN

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık.kaydettim en kısa zamanda yapacagım.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor eminim tadıda nefistir elleriniz dert görmesin

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))