16 Ağustos 2009 Pazar

Kepekli Tava Ekmeği

Bugünlerde evde ekmek yapımı konusuna yoğunlaşmış durumdayım. Taptaze ve daha da önemlisi tertemiz ekmek yemek istiyoruz bu durum da bizi kendi ekmeğimizi kendimizin yapmasına yönlendiriyor. Daha önce Nohut Mayalı Ekmeği denedim ancak fotoğraflıyamadım. O iş biraz uzun sürüyor, birgün önceden nohutları mayalandırmak gerekiyor. Bu kez ise hazır maya kullandım. Sonuç oldukça lezzetliydi.

Malzemeler:

  • 3 su bardağı kepekli un
  • 1 su bardağı normal un
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • Ilık su
Yapılışı:

Un elenerek ortası açılır ve ılık su, tuz, şeker, maya, sıvı yağ ilave edilerek yumuşak bir hamur elde edilir. Hamur pürüzsüz bir kıvam alana kadar yoğurulup iki parçaya bölünür ve büyükçe iki adet beze elde edilir. Ardından küçük boy teflon tavalar çok az yağlanır ( ya da yağlı kağıt serilir) ve hamur bezeleri tavanın ortasına bırakılıp hafif bastırarak tabanına yayılması sağlanır . Daha sonra üzerlerine su sürülerek mayalanması için en az 30 dak bekletilir. Hamurumuz iki kat kabarınca 200 der. ısıtılmış fırında pişirilir.

Afiyet Olsun.


5 yorum:

  1. ellerine sağlık canım..içinde ne olduğunu bilerek yemek ve yedirmek gibisi yok değil mi?
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM..
    GÖNLÜN RAHAT TERTEMİZ KENDİ EMEĞİNİNLE YAPTIĞIN BİR LEZZETİ YEMEK KADAR İNSANA HAZ VEREN BAŞKA BİR ŞEY DAHA YOK...

    YanıtlaSil
  3. doğrusunu yapmışsın canım..artık hiç bir yere güvenemez olduk..ellerine sağlık...sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. hımmm süper görünüyo ellerine sağlık.
    ya bende istiyorum sıcak sıcak:)
    hayırlı akşamalr

    YanıtlaSil
  5. hımm mis gibi ekmeğin kokusu geldi macırlar çok yapar bu ekmekten kayınvalidemlerden biliyorum ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))