27 Şubat 2015 Cuma

Pekmezli Pelte ( Hasuda Tatlısı )


Geçen gün babam ''annem biz küçükken pekmezli pelte yapardı ,bir hoşuma giderdi ki'' dedi. Ben de ''ben biliyorum onu yapıyım'' dedim. Yaptım rahmetli babannemin hatırasına yedik. Allah rahmet eylesin.
Eskinin insanları, Anadolu Kadınları kıt malzelerle, kıt imkanlarla ne güzel ne sağlıklı şeyler üretirlermiş.
Pekmezli Pelte de öyle... şifa deposu.. öyle pudinge, krem çikolataya falan benzemez, kıyaslanmaz bile... kan yapar, cana can katar :)  
Bizde bu sıralar alışkanlık yaptı, içinde katkı maddesi, fabrikasyon şeker...vb. şeyler olmadığı için tatlı olarak haftada bir iki gün yapıyorum, severek yiyoruz :)

Malzemeler:
  • 2 çay bardağı pekmez
  • 3 çay bardağı soğuk su
  • 2 çorba kaşığı un ( tepeleme)
  • 1 çorba kaşığı buğday nişastası ( tepeleme )
  • 1 çay bardağı öğütülmüş ceviz içi
Yapılışı:

Pekmez, su, un ve nişasta çırpma teliyle karıştırılarak ocağa alınır ve sürekli karıştırmak suretiyle, orta ateşte  koyu bir muhallebi olana dek pişrilirir. İstenilen kıvamı alınca kaselere paylaştırılır ve üzerine bolca ceviz serpilerek soğumaya bırakılır.

Soğuduktan sonra hatta ılık olarak ikram edilebilir.

Afiyet Olsun.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))