1 Mart 2012 Perşembe

Sebzeli Pizza ( Vejeteryan Pizza )


Bu pizza dünyanın en hafif ve sağlıklı pizzası :)

Bir yılı aşkın bir süredir LezzetHanemize salam, sosis türü şeyleri sokmamaya özen gösteriyoruz. Bu sabah izlediğim Doktorum programında, gıdalarda yapılan hileler konusunu da izleyince çok isabetli bir karar verdiğimizi düşündüm tekrar.

Dün salam, sosis ve tabiiki ben peynir yemediğim için peynirsiz pizza nasıl yaparım ki diye düşünürken sebzelerle denemek istedim. Evde kabak, brokoli ve domates vardı onları kullandım.

Ortaya sebzelerin tadıyla lezzetlenmiş son derece hafif bir pizza çıktı.




Hamuru için malzemeler:

* 1 su bardağı un
* 1 çay bardağı süt
* 1 tatlı kaşığı kuru maya
* 1 çay kaşığı tuz
* 1 tatlı kaşığı şeker

Taban sosu için:
* 1 tatlı kaşığı domates salçası
* 1 tatlı kaşığı biber salçası
* 1 çay kaşığı kekik
* Zeytinyağ

Pizza üzeri için malzemeler:
* 1 adet kabak
* 7 - 8 çiçek brokoli
* 7- 8 adet zeytin
* 1 adet domates
* Tuz, kekik
* 1 çay bardağı rende kaşar ( isteğe bağlı )

Yapılışı:

Kuru maya, süt ve şeker karıştırılır. Un ve tuz harmanlanarak ortası havuz gibi açılır ve mayalı karışım ortasına ilave edilerek yavaş yavaş su ilavesiyle yumuşak bir hamur yoğrulur. Hamurumuzun üzeri nemli bir bezle örtülerek mayalanmaya bırakılır.

Hamurumuz mayalanırken kabaklar incecik ( jilet gibi ) dilimlenir, brokoli küçük çiçeklere ayrılır, zeytin çekirdeği çıkarılarak dilimlenir ve tüm malzemeler tuz ve kekik ilavesiyle harmanlanır.

Hamurumuz mayalanınca unlanmış tezgaha alınır ve merdane yardımıyla normal fırın tepsisinden bir parmak geniş açılır ve tabanına yağlı kağıt serilmiş ( ya da margarinlenmiş ) tepsiye alınarak kenarları bir parmak üstüne kıvrılır.

Domates ve biber salçası zeytinyağ ve kekik ilavesiyle sos haline getirilerek pizza hamurnun üzerine fırçayla sürülür. ( Kenarındaki kıvırdığımız yerlerin üzerine sürmeyin yoksa buralar pişerken yanar )
Üzerine sebzelerimiz dizilir ve en üste ince dilimlenmiş domates dizilerek (bu aşamada istenirse rende kaşar da serpebilirsiniz) pizza hamurunun kenarındaki kıvırdığımız kısma  fırça yardımıyla su sürüp (kurumasın diye) önceden ısıtılmış 200 der. fırında kızarıncaya kadar pişirilir.

Not: Malzeme listesinin uzunluğu gözünüzü korkutmasın, mayalanma sürecini saymazsak yapımı 5 - 10 dakika. Ayrıca hamurun kenarlarını isterseniz kıvırmadan hamuru tepsi boyunda da açabilirsiniz ama ben kenarındaki tombul ekmek kısmına bayılıyorum.

Afiyet Olsun.

5 yorum:

  1. ımmm nefis ,sağlıklı ve güzel ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Çok sağlıklı ve nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ben de sebzeli pizzayı tercih ediyorum. Bol mantarlı, biberli, soğan ve zeytinli..
    Sizin tarifinizi de denemek isterim. Ellerinize sağık.

    YanıtlaSil
  4. en saglıklı pizza olmuş.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık. biz de eve salam-sosis sokmadığımız için(oğlum ısrar ederse belki yılda 1 ya da 2 kez alırız) el yapımı sucuk kullanıyorum pizzalarda. ayrıca sebzeleri de (özellikle yeşil kabak ve balkabağı) mutlaka eklerim. sizinki de çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))