30 Mart 2012 Cuma

Konya Gevreği


Konya Gevreğini bilir misiniz? Ağızda dağılan, tuzlu kuru pasta tadında nefis bir lezzettir. 
Hiç kimseler bilmezken, taaaa seneler önce babam bir Konya gezisinden dönerken getirmişti bize bir küçük TV kutusu :) Bayıla bayıla yemiştik. Daha sonraları Konya'ya Mevlana ziyaretine gittiğimde gördüm ki ara sokaklardaki fırınlarda bile yapılıyor bu kuru pastalar. Son senelerde marketlerde de satılıyor, ben hep BİM 'den alırdım, çayın yanında çok güzel olur. Hatta alışkanlık yapar. Bizde de yaptı. Ben hamur işlerinden uzak kalmaya çalışsam da dün tadı da kokusu da burnumda tüttü:) evde de yoktu ( yemeyim diye almıyorum güya :) ) ben yaparım dedim, aklımdan şöyle bir içeriğindeki malzemeleri geçirdim ve hemencecik akşam çayının yanına yetiştirdim.
Aslında tereyağlısı makbuldür fakat benim tereyağım azdı o nedenle zeytinyağıyla yaptım iyi ki de öyle yapmışım, bence Konyalılar da zeytinyağ ile deneseler artık öyle yaparlar :))

Malzemeler:
  • 1 su bardağı zeytinyağ ( ben halis sızma kullandım )
  • 2,5 - 3 su bardağı kadar tam buğday unu ( normal un da olur )
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 4 çorba kaşığı sulu tarafından yoğurt 
  • 1 adet yumurta ( sarısı üzerine )
  • 1 pkt. kabartma tozu ( ben yeni çıkan çeşniliden kullandım)
  • Susam, çörekotu ( üzeri için )
Yapılışı:

Önce 2 su bardağı un, tuz ve kabartma tozu karıştırılarak ortası açılır ve yumurtanın akı, sulu yoğurt ( mümkünse çok sulu tarafından ), ve zeytinyağ ilave edilerek yoğurulur. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilene kadar yavaş yavaş un ilavesi yapılabilir. Yoğrulan hamurdan minik parçalar koparılarak parmak parmak yuvarlanır ve uçları her iki tarafından kesilerek düzeltilir. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilerek üzerlerine yumurta sarısı sürülüp susam ve çörek otu serpillip önceden ısıtılmış 180 der. fırında kızarana kadar pişirilir. 

Çay ya da meyve suyu eşliğinde sunabilirsiniz.

Not: Ben son zamanlarda tam buğday unu kullanıyorum. Çok memnunum, bu gevrekleri de tamamen tam buğday unu kullanarak yaptım ve ağızda dağılan kıyır kıyır bir lezzet elde ettim. 
Ayrıca Dr. Oetker'in tuzlular için yeni çıkardığı çeşnili Kabartma tozu da bu gevreklere güzel bir aroma kattı, onu da tavsiye ederim. 

Afiyet Olsun.



7 yorum:

  1. Bunuda deniyeceğeğim. Acaba arasına biraz peynir koysak nasıl olur? :) Tarif için teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Vintage Duygular :) Konya gevreği sade oluyor, ben peynirlisini hiç duymadım. Bu çok kıyır kıyır bir şey bilmem ki peynirin suyu bu kıyırlığı bozar mı ??? Bunun tadı pastanelerdeki tuzlu kuru pasta gibi... ama siz isterseniz bir deneyin belki de öylesi daha güzel olur, tercih sizin :)
      Beğenmenize çok sevindim, hoşçakalın.

      Sil
  2. ah nasıl canım çekti ben bu gevreklerle büyüdüm hele tandır da olanı ve kenevirli ama bu gevreği sönmüş taş fırında evdeki fırınında yoğurt ayarımda kurutulur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne şanslısınız, tandırda yapılanın tadı da kokusu da başka olur :)

      Sil
  3. Tarif harika oldu. Resmini de cektim, gondermek istedim ama beceremedim. Ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  4. Tam olarak tarife gore yaptim ve enfes oldu. Yillarca Konyada kalmis birisi olarak cok begendim. Fotograf da cektim ama gondermeyi beceremedim:) Ellerinize saglik efendim:)

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))