10 Mayıs 2011 Salı

AKDENİZ SALATA


Ben bazen salataları tek başına bir öğün olarak tüketiyorum. Özellikle öğle yemeğim çoğu zaman salata, ayran ve kepek bisküviden oluşur. Akşam yemeğimiz de yine salatasız asla olmaz.Yemeğin tamamlayıcısı olarak mutlaka soframızda yer alır yani Lezethanemizin vazgeçilmezlerindendir.
Akdeniz Salatayı da sık sık yaparız, aslında Akdeniz Salatada mutlaka peynir de bulunur ama ben peynir yemediğim için sadesini yaptım.

Malzemeler:
  • 1/2 Göbek Salata ( Iceberg )
  • 4 dal taze soğan
  • Bir tutam nane
  • Bir tutam maydanoz
  • 1 adet domates
  • 1 çorba kaşığı nar ekşisi
  • Zeytinyağ
  • Tuz
  • Süslemek için zeytin
Yapılışı:
Göbek salata ( ıceberg ) ve taze soğanlar ince dilimlenir, maydanoz, nane kıyılır, domatesler küp küp doğranır. Nar ekşisi, zeytinyağ, tuz ve limon suyu ilavesiyle harmanlanır ve zeytin taneleriyle süsleneek servise sunulur.
Arzu ederseniz üzerine küp küp doğranmış peynir de ilave edebilirsiniz.

Göbek Salata ( Iceberg ) malesef bazen böcekli olabiliyor, biraz zahmetli olsa da en güvenilir temizleme yöntemi yapak yaprak ayırıp sudan geçirdikten sonra sirkeli suda bekletmektir.

AfiyetOlsun.



1 yorum:

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))