13 Ekim 2018 Cumartesi

Şehriye Pilavı Eşliğinde Hindi Kavurma


Bugünkü akşam yemeğine Hindi Kavurma ve Arpa Şehriye pilavı yaptım.

Hindi etini önce biraz düdüklüde pişirdim sonrasında fazla suyunu çektirip, incecik doğradığım soğan ve rende sarımsak ilavesiyle cok az tereyağ ile kavurdum, lokum gibi harika olmuştu.

Ankara Tava lezzetini yakalamak istediğim için yanına Arpa şehriye pilavı yaptım.

Birlikte harika bir lezzet olmuştu , domates salatalık söğüş ve ayran eşliğinde yedik.

Malzemeler:
  • Yarım kg hindi but kuşbaşı
  • 1 adet kuru soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 kaşık tereyağ
  • 1 kaşık sıvıyağ
Pilav için:
  • 1,5 su bardağı arpa şehriye
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 2 çorba kaşığı tereyağ
  • Sıcak su
İlk olarak hindi etini düdüklü tencerede çok az sıvıyağ ile soteleyip üzerini geçecek kadar sıcak su ilavesi ile 20 dakika kadar pişiriyoruz.

Etler pişince suyunu çekene kadar pişirip, çok minik doğranmış kuru soğan, rende sarımsak ve tuz ile tereyağ ilave ederek kısık ateşte ara sıra karıştırarak pişiriyoruz.

Arzu ederseniz en son bir tatlı kaşığı kekik serperek karıştırırsanız çok lezzetli olur.

🌸🌸🌸

Pilavı için arpa şehriyeli teflon tavada tereyağ ve sıvıyağ eşliğinde rengi koyulaşana kadar kavurup, üzerini iki parmak geçecek kadar sıcak su ve tuz ekleyerek kapağı kapalı olarak kısık ateşte yumuşayana kadar pişiriyoruz.

En son servis tabağının tabanına şehriye pilavını yayıyoruz, üzerine kavrulmuş hindi etini ilave ediyoruz ve maydanoz ile süsleyerek sunuyoruz.

Yanında ayran ve domates, salatalık söğüş eşliğinde harika bir menü oluyor.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))