14 Ağustos 2018 Salı

Evde Lahmacun İçi Nasıl Hazırlanır


Evde hazırlanan iç malzemesi ile kesinlikle daha temiz, bol ve ekonomik lahmacun yiyebilirsiniz. Özellikle hafta sonu ailece evde miss gibi kendinizin hazırladığı iç ile lahmacun yaptırıp ailece yapılan lahmacun keyfine doyum olmaz ya da benim de bazen yaptığım gibi uygun bir zamanda iç hazırlayıp, mahalle fırınında odun ateşinde lahmacunlar yaptırıp dondurucunuza atarak yemek olmadığı zamanlarda yada misafirlerinize sürpriz ikram olarak hazırca sunabilirsiniz. 

Bugün köfte yapmak için biraz kıyma cıkarmıştım sonra yeşillikleri yıkarken acaba lahmacun içi mi hazırlasam ki diye düşündüm, bol acılı, sarımsaklı bir iç hazırlayım en iyisi dedim. 

Malzemeler: 

🌷250 Gr orta yağlı kıyma
🌷3 adet iri domates
🌷3 adet soğan
🌷8- 10 diş sarımsak
🌷Yarım demet maydanoz
🌷1 çorba kaşığı domates salçası
🌷1 çorba kaşığı biber salçası
🌷2 çorba kaşığı  pul biber , 
🌷birer tatlı kaşığı da kekik, kimyon 
🌷1, 5 tatlı kaşığı tuz
🌷1 kahve fincanı sıvıyağ

Domatesler olabildiğince minik ezme gibi doğranır, soğan, sarımsak ve maydanoz robottan çekilir. Kıyma da eklenerek diğer tüm malzemelerle birlikte geniş bir kapta karıştırılır. 
Biz Antep usulü lahmacunu sevdiğimiz için sarımsak ve pul biberi bol kullandım ve biber salçası ilave ettim, siz kendi damak tadınıza göre azaltabilirsiniz.

İçimiz hazır, şimdi mahalle fırınında götürüp, odun ateşinde pişen çıtır çıtır lahmacunlarınızı yaptırabilirsiniz .


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))